נעצר חשוד בפדופיליה אשר פעל באזור קדימה – צורן

1
1144
בתמונה: אילוסטרציה של אדם שנעצר בעקבות פשעי מחשב, ביטקוין,הונאה (פישיניג) ועוד
צילום fotolia

שוטרי משטרת שדות עצרו ביום רביעי השבוע, צעיר בן 26 בחשד לפדופיליה באמצעות רשתות חברתיות באינטרנט. במהלך הימים האחרונים התפרסמו ברשת ובקבוצות פייסבוק של קדימה – צורן, הודעות אודות פדופיל המסתובב ביישוב. אבי דוביצקי, צייד פדופילים מומחה, פרסם הודעת אזהרה בקבוצות השונות.

ראש מועצת קדימה-צורן, שביט מס, נרתם למשימה ופרסם אף הוא הודעת אזהרה ולהורים. בפוסט בפייסבוק כתב מס: "בעקבות ידיעה שפורסמה בפייסבוק על פדופיל, לכאורה, באזור קדימה – צורן, ערכנו מספר בדיקות הבוקר. כל המידע הועבר למשטרה ומטופל באופן מהיר ובסדר העדיפות הגבוה ביותר על ידי המשטרה. חשוב להמשיך ולהזהיר את הילדים בפני הסכנות של גלישה ברשת. מעבר לכך אין צורך לשנות את שגרת היום יום. ככל ויהיה שינוי בהנחיות נודיע בכל דרך".

ביום רביעי בשעות הערב נודע, כי שיתוף הפעולה של דוביצקי וראש מועצת קדימה- צורן נשא פרי והמשטרה עצרה את החשוד. על פי החשד איתר החשוד נערים באמצעות רשתות חברתיות באינטרנט.

בעקבות תפיסתו הודיע שביט מסר, כי "נתפס פדופיל שפעל באמצעות רשת האינטרנט באזור. בהמשך להודעה שפירסמתי אמש על מידע שהתקבל בנושא פדופיל שפועל ברשת באזור קדימה- צורן, אני שמח להודיע כי הפדופיל,שהטריד לכאורה נערים באצעות הרשת, נעצר והטלפון והמחשב שלו הוחרמו. לאחר תום החקירה תגיש המשטרה המלצותיה".

צייד פדופילים אבי דוביצקי - נתניה
קטע משיחת הווטסאפ והצעות החשוד, שנחשף על ידי אבי דוביצקי

באותו פוסט הודה מס לאבי דוביצקי, לחברת המועצה, עו"ד קרן גרין, אשר סייעו במקרה וכן לסתיו אדם, אשר סיפק למשטרה מידע חשוב, שתרם ללכידתו של החשוד.

צייד הפדופילים אבי דוביצקי עוסק מזה מספר שנים באיתור פדופילים ברשתות החברתיות ובצ'אטים. דוביצקי אחראי ליותר מאלף תלונות במשטרה, עשרות כתבי אישום שהוגשו נגד נאשמים בפדופיליה ואף מאסרים בפועל להם נדונו הנאשמים. הקשר בין דוביצקי לחשוד נוצר כאשר החשוד פנה אליו באחד הצ'אטים. עד מהרה עברו השיחות לטלפון ולתוכנת הווטסאפ.

דוביצקי סיפר למערכת נתניה און ליין – נתניה און ליין, כי החשוד הציע לו הצעות מיניות בשיחת טלפון. החשוד לחץ עליו לפתוח שיחת וידאו להתפשט ואף לאונן. בהמשך ביקש שישלח לו תמונה בעירום והבטיח שזה ישאר בניהם. החשוד להיפגש בחורשה ליד צורן. דוביצקי שאל את החשוד מה הם יעשו בפגישה והחשוד ענה: "סקס" – כל זאת למרות שדוביצקי אמר לחשוד, כי הוא נער.

בעקבות השיחה פרסם צייד הפדופילים אבי דוביצקי פוסט בקבוצות של קדימה – צורן. עד מהרה יצרו איתו קשר חברת המועצה, עו"ד גרין וכן הפעיל החברתי סתיו אדם. דוביצקי העביר להם את תיעוד השיחות וכן את הפרטים שהיו בידיו ומכאן הדרך לחשיפת החשוד הייתה קצרה, תוך שיתוף פעולה של שוטרי משטרת שדות.

לדוביצקי, צייד הפדופילים בטן מלאה על התנהלות משטרת ישראל בתחום איתור פדופילים ברשת. לטענתו, המשטרה וכן בית המחוקקים, לא עושים הרבה על מנת למגר את התופעה: "אני לא רואה משטרה בפייסבוק וגם לא בצ'אטים. מה שאני עושה, המשטרה צריכה לעשות באותו מרץ ובאותה נחישות. צריך להעביר חוק ויש הצעה כזו של חה"כ עודד פורר, לפרסם את רשימת עברייני המין, אבל עדיין חוששים לפרסם כזו רשימה – כנראה כדי לא לעורר פניקה בציבור".

פדופיליה ברשת

בעשור האחרון הפך האינטרנט וריבוי הרשתות החברתיות לכר נרחב לביצוע עבירות מין ובהן פדופיליה. עברייני מין פדופילים אינם צריכים לצאת מבתיהם על מנת לאתר קטינים והם עושים זאת באמצעות הרשתות החברתיות הרבות. לרוב פדופיל מתחזה לנער או לנערה ויוצר קשר עם קטינים באמצעות תוכנות הצ'אטים ברשתות החברתיות. הפדופיל רוכש את אמונם של הקטינים ואט אט מתחיל לשאול שאלות סביב מין, מציג בפניהם תמונות, מפזר מחמאות, מבקש תמונות ומציג בפני הקטינים חומר פורנוגרפי. במקרים רבים מנסה הפדופיל להיפגש עם הקטין או הקטינה.

הטיפול בפדופיליה ברשת הוטל על יחידת הסייבר הלאומית או היחידה לעבירות מחשב של מטרת ישראל. היחידה הוקמה בלהב 433 בעקבות התרחבות העבירות שנעשו באמצעות המחשב והרשתות החברתיות. בין תפקידיה טיפול בבפשיעת הסייבר – פגיעה כלכלית, פגיעה בתשתיות חיוניות ובמוסדות פיננסים וכן חשיפה לתופעות פשיעה ופדופיליה.

למרות טענותיו של צייד הפדופילים דוביצקי, באתר משטרת ישראל נכתב, כי יחידת הסייבר שמה דגש מיוחד על חשיפה ואיתור עבריינים המנצלים את מרחב הסייבר לצורך ניצול מיני של ילדים. ביחידה מחלק ייחודי הפועל בשיתוף פעולה עם יחידות האינטרפול. המחלק רשם לזכותו הצלחות מרשימות שכללו חשיפת התארגנות בינלאומית לצרכי פדופיליה. כמו כן פענח המחלק תיקים בהם נפלו קטינים קורבן למעשים מיניים אשר תועדו והופצו ברשת. במקביל נערכות במערכת החינוך הדרכות אודות גלישה בטוחה ברשת ומשרד החינוך אף מציין מדי שנה את שבוע הגלישה הבטוחה ברשת.

כתבות נוספות העשויות לעניין אתכם: 

חשד בנתניה: ביצע מעשה מגוני מול ילדים ונעצר

בגלל הרשת: שני בני 14 מואשמים באינוס קטינה

תגובה 1

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן