נסגרה כיתת הקלרינט בבית ספר תשרי

0
200
הופסקה נגינתה של כיתת הקלרינט בבית ספר תשרי

האם אי הסכמה על גובה תשלום שכירות תמנע מכיתת הקלרינט של בית ספר תשרי להמשיך את לימודי הנגינה שלהם? בשנה שעבר למדו תלמידי כיתה ג' בבית ספר תשרי בשכונת קריית השרון, במסגרת פרויקט בית ספר מנגן. במסגרת זו נפתחה כיתת קלרינט והיענות התלמידים היתה גדולה. עם תום שנת הלימודים הקודמת, הסתיים הפרויקט למחזור זה. לתלמידים הוצע להמשיך וללמוד נגינה במסגרת הקונסרבטוריון העירוני,

אחד ההורים סיפר למערכת נתניה און ליין – נתניה און ליין, כי אנשי הקוסרבטוריון העירוני הסכימו לפתוח סניף בבית ספר תשרי, על מנת שכיתת הקלרינט תמשיך ללמוד לנגן, אולם לדבריהם, התברר, כי הנהלת בית ספר תשרי דורשת עבור פתיחת סניף של הקונסרבטוריון בשעות אחר הצהריים בבית הספר, סכום גבוה, עבור שכירות. לכן הם נאלצו לפתוח בבית ספר רועי קליין. עוד סיפר ההורה, כי נמסר לו שבמידה והמחירים יורדו, תענה הנהלת הקוסרבטוריון בשמחה לפתיחת כיתת קלרינט בבית ספר תשרי.

בינתיים החלה שנת הלימודים, לא חלה כל התקדמות בעניין ותלמידי כיתת הקלרינט מאוכזבים שהם אינם יכולים להמשיך בלימודי הנגינה שלהם, כיוון שבית ספר רועי קליין, נמצא בקצה השני של השכונה ותלמידי תשרי אינם יכולים להגיע אליו. מדובר בילדים קטנים, תלמידי כיתה ד', שאינם יכולים לחצות לבד את כל שכונת קריית השרון. בנוסף הוריהם יאלצו להפסיד שעות עבודה על מנת להסיע את הילדים לרועי קליין – פתרון שמבחינתם לא ריאלי ולכן יאלצו התלמידים לוותר על המשך לימודי הנגינה.

אביה של אחת התלמידות מסר בהתייחסו לאכזבת הילדים, כי מדובר ממש במפח נפש: "משך שנת לימודים שלמה ילדינו למדו והתחנכו על ברכיה של המוסיקה, הם אף הגיעו להישגים נאים ומרגשים. כאלו שנטעו בהם את האהבה והאמונה בכלי הנגינה שתמיד היה שם עבורם וניגן את הצליל אותו ביקשו להפיק. ובאצבעותיהם הקטנות הפיחו רוח חיים בצלילים, במנגינה, בחלומותיהם הילדותיים שהיו עולמם המושלם, אבל אז הגיעו מבוגרים ציניים שהצליל היחיד אותו הם מכירים הוא צליל מטבעות הכסף. בבת אחת נמחתה יצירתם של הילדים, פרי עמלם ועולמם, ואין איש להושיע. כלי הנגינה נשאר כחלום ילדות רחוק, כזה שעוד יסופר בו אי שם כזכרון מתוק. לכם ההורים אומר כך בפשטות – בית הספר נשאר מקום לטיפוח הבינוניות.למדו את ילדכם בדרכים אחרות לפרוט ולנגן חלומות".

האב הוסיף: "למה לא להמשיך לטפח? למה להכשיל את כיתת הקלרינט בגלל ויכוח על שכר דירה? יש מספיק תלמידים כדי לפתוח כיתה. בנוסף בית ספר תשרי נמצא בקצה הדרומי ורועי קליין נמצא ליד גשר האר"י. לא ריאלי שילדים ילכו חצי שעה מאזור תשרי לרועי קליין. נורא מרגיז, נורא מתסכל".

גורם בעירייה מסר, כי ההחלטה לפתוח שלוחה של הקונסרבטוריון ברועי קליין באה בעקבות היענות גדולה יותר של תלמידים מבית הספר. בנוסף מסר, כי ניוד כלי הנגינה מבית ספר לבית ספר הוא בעייתי, אולם הורי תלמידי כיתת הקלרינט, לא קיבלו את הטיעונים הללו וטענו, כי הסיבה היא כספית בלבד.

מעיריית נתניה נמסר, כי "מדובר בשתי מסגרות העשרה שונות – בבית הספר רועי קליין פועלת שלוחה של הקונסרבטוריון העירוני שמסובסד על ידי העירייה, בעוד שב"תשרי" מופעלת תכנית "בית ספר מנגן" הנתמכת על ידי משרד החינוך והעירייה כתוספת לפעילות בית הספר. כתוצאה מכך יש תמחור שונה"

בנוסף נמסר מעיריית נתניה, כי "שלוחה של הקונסרבטוריון בקריית השרון קיימת אך ורק בבית הספר ע"ש רועי קליין. בבית הספר "תשרי" מתקיים "בית ספר מנגן".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן