ניווט ספורטיבי לתלמידים ליקויי למידה

0
347
ניווט ספורטיבי. צילום באדיבות עיריית נתניה

בעיריית נתניה החלו, בימים אלה, להפעיל תוכנית ייחודית בקרב תלמידים הלומדים בחטיבות ביניים בכיתות ליקויי למידה. מעיריית נתניה נמסר, כי מדובר בתכנית העשרה והעצמה, במסגרתה משתתפים התלמידים בלימודי ניווט ספורטיבי, שנועדו להעשיר את מגוון המענים בתחום הרגשי, החברתי והבינאישי בכיתות אלה.

התכנית הhנה מיזם משותף לאגף לחינוך מיוחד ואגף הספורט בעירייה, בשיתוף מת"י (מרכז תמיכה ישובי) וכן הפיקוח על החינוך המיוחד והפיקוח על החינוך הגופני במשרד החינוך.

לדברי אסתי יוסף, מנהלת האגף לחינוך מיוחד בעירייה, ההחלטה לבחור בתכנית זו התקבלה משום שספורט הניווט הוא אחד מענפי הספורט המרתקים ביותר וייחודו בהתאמתו לכל גיל ולכל רמה: "תלמידים בבתי הספר הנחשפים לספורט זה. מתאהבים בו במהירה מכיוון שהוא מחזק – חתירה להשגת מטרות, מחשבה, כושר גופני, אתגר, מסייע בשיפור הדימוי העצמי, מבסס תכנון תנועה ואיפוק, התמצאות במרחב ובעיקר מספק לילדים חיזוקים מידיים להצלחתם, כאשר ניתן לקיים אותו כמעט בכל מקום: בביה"ס, במקום ישוב ובחיק הטבע".

במסגרת התכנית התלמידים משתתפים בשעת למידה שבועית, שבה הם רוכשים מיומנויות שונות בהתמצאות במרחב, קריאת מפה, ניווט על פי מפות ועוד .

התלמידים מתנסים בתהליך, תחילה באמצעות משחקים ותרגול בתוך הכיתה ואחר כך תוך יציאה לחצר בית הספר או לסביבתו, כדי לאפשר תרגול בפועל של משימות הדורשות מהם פיתוח עצמאות והתמודדות עם אתגרים והתנסויות מורכבות .

תוך כדי הפעילויות, חווים התלמידים עם לקויות למידה, הזדמנויות שונות של העלאת תחושת המסוגלות, חיזוק העצמאות, התנסות מאתגרת בפעילות קבוצתית וחיזוק תחושת השייכות.

גילת אורן, רכזת התוכנית ורכזת הספורט לאנשים עם מוגבלויות באגף הספורט, ציינה, כי "במהלך השנה ישתתפו התלמידים בארבעה מפגשים תחרותיים של ניווט בעיר ובמחוז. יש לנו שיתוף פעולה מדהים בין הגופים השונים, התלמידים משתפים פעולה והיעד שלנו לשנת הלימודים הבאה הוא להכפיל את מספר המשתתפים בתוכנית, מתוך הבנה שהתכנית תעניק לתלמידים כלים לחיים שיעזרו להם גם מחוץ לכותלי ביה"ס: בנהיגה, בצבא, בחו"ל ועוד".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן