נטרלו מחבל באופן ראוי לשבח

0
155
סגן ליאור זלוף וסמל יוני בלינוב. צילום דובר צה"ל

סגן ליאור זלוף (22) וסמל יוני בלינוב (20) הם שני הלוחמים אשר נטרלו את המחבל ביום שני, בפיגוע דריסה בסמוך לתקוע – בו נפצע חברם החייל. המחבל, שהאיץ את רכבו לכיוון החיילים שסימנו לו לעצור, פגע בחייל, יצא מרכבו, שלף סכין וניסה לדקור חיילים נוספים. סגן זלוף וסמל בלינוב נטרלו את המחבל והצילו את חיי חברם שנפצע באורח קל.

סגן זלוף גדל בנתניה ובכיתה ו' עבר לכפר יונה. לנתניה און ליין סיפר, כי "באותו רגע חשבנו על חברנו מתן שנפצע ורצינו לוודא שהוא בסדר. בסופו של דבר, עשינו את המשימה שהוטלה עלינו״.

סגן זלוף תיאר את הרגעים בו שמעו את רכבו של המחבל מאיץ ופוגע בחברם מתן: "באותו רגע שמתן נפצע צעקנו לו לראות שהוא לא איבד את ההכרה, הוא הגיב לנו אז הבנו שהוא בסדר. יוני נשאר עם העיניים על המחבל אני בדקתי שמתן בסדר. מאותו רגע של הפגיעה שאמרו לנו שהוא בסדר, כולם דאגו רק למתן".

לדברי זלוף זו הפעם הראשונה שפלוגת התותחנים הזו נתקלת באירוע חבלני: "אנחנו מתכוננים להתקלות כזו תמיד, ופתאום כשרואים את הדריסה והסכין גם כשמתרגלים חווים את זה בצורה שונה".

סגן זלוף ציין את תפקודו של סמל יוני בלינוב וסיפר: "אנחנו מגדוד 334 תותחנים, עוסקים הרבה בקווים האלה בבט"ש באיו"ש, אנחנו עושים את המשימות על הצד הטוב ביותר. הלוחמים ששמעו את הירי רצו מיד לעזור. יוני, שהיה איתי, שמר על קור רוח, היה חד לאורך כל האירוע. גם הלוחמים התפרסו מיד ותפסו את המקומות החשובים. הפינוי היה מהר. בתור מ"מ של אותה מחלקה זה הדבר שבהסתכלות לאחור".

סמל יוני בלינוב, תושב נתניה, למד בתיכון אלדד בעיר, התנדב במד״א והיה בכושר קרבי לפני הגיוס. "חד משמעית אני מרגיש סיפוק שהיינו שם בשביל מתן ותפעלנו את האירוע מהר ובדיוק. בסופו של דבר זו עבודתנו – להגן״.

סמל בלינוב סיפר על הרגעים בהם הבין, כי מדובר בפיגוע: "עמדנו בצומת במסגרת פעילות שעשינו. בשעה 12:00 היו צריכים להחליף אותנו ומתן הלך לקרוא לכוחות. כשהוא חזר הרכב של המחבל דהר לכיוונו. מתן היה חמישה מטרים מאיתנו הוא בדיוק חצה את הכביש. שמענו את הרכב מאיץ הסתובבנו וראינו את הפגיעה. ראינו את הנהג יוצא מהרכב, ברגע שהוא יצא דרכנו את הנשק שהוא לא יזוז ושיברח. רצינו לוודא שזו לו תאונת דרכים, הוא יצא הסתכל עלינו, הכניס חצי גוף לרכב והוציא סכין. הוא לא הקשיב לנו. בשלב זה מעקה הבטיחות עדיין הפריד בנינו. הוא התחיל ללכת לכיוון שלנו עם הסכין, כשהוא היה שלושה מטרים מאיתנו ירינו לכיוון שלו".

סמל בלינוב הוסיף: "זו תחושה מוזרה אבל אני שמח שמתן לא נפצע קשה וחזר אלינו. מה שטוב שלא עברו רכבים נוספים ולא נפגעו אנשים אחרים".

מדובר צה"ל נמסר, כי בסוף החודש הקרוב יתגייסו לוחמים ולוחמות חדשים לחיל התותחנים. הכשרתם תתחיל בטירונות של ארבעה חודשים. במהלך הטירונות הם יקבלו תפקידים שונים על פי האגדים השונים בהם ישובצו – אגד 215 או אגד 282. חלקם ישובצו לגדודי תומ״תים, אחרים לגדוד הרעם המפעיל את משגר הרקטות MLRS. לוחמים ולוחמות נוספים ישובצו בגדוד עיטם, שאמון על האיכון והמטראולוגיה בכל רחבי הארץ. גדוד זה מפעיל הן מכ״מים המתריעים על ירי לעבר שטח הארץ, והן בלוני המטראולוגיה, המעבירים מידע חיוני על מזג האוויר לכוחות בשטח כדי לבצע ירי מדויק לעבר המטרה.

גדוד הרעם וגדוד עיטם, המצויים באגד אש 282, פתוחים הן ללוחמים והן ללוחמות, גדודים המשלבים לוחמים ולוחמות מעל לעשור. בסיום הטירונות, הלוחמים יעברו מסע כומתה, ויקבלו את הכומתה בצבע טורקיז. לאחר מכן, ימשיכו לעוד ארבעה חודשים של אימון. מתקדם, שבו יוכשרו לתפקידיהם היעודים בהפעלת האמצעי לחימה, וכן יתמקצעו בפעילויות חי״ר, כהכנה לתעסוקה המבצעית שהגדודים מבצעים לאורך רוב השנה, בכלל הגזרות בארץ. בסוף האימון מתקדם, מרבית הלוחמים יגיעו לגדודים ומשתלבים בכלל העשייה המבצעית, ולחלקם ניתנת האפשרות לצאת למגוון קורסים, כגון חובשים, מפקדים ועוד.

סגן זלוף, המשמש מפקד מחלקה בתותחנים, ביקש למסור למתגייסים, כי "לכל מי שעומד להתגייס לתותחנים הוא מגיע למשפחה אחת גדולה, יש אנשים מאד איכותיים עם ראש על הכתפיים דרוכים, פועלים בצורה הכי נכונה, זה המקום הכי טוב שאפשר לבקש, לא הייתי רוצה להיות במקום אחר".

הסכין שהחזיק המחבל. צילום דובר צה"ל
הסכין שהחזיק המחבל. צילום דובר צה"ל

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן