נותנים יד לנתניה

0
297
הדמיית בית יד שרה לאחר בניית הקומה הנוספת

לאחרונה אושרו תכניות בניה, לקומה נוספת בבית יד שרה, בוועדה המקומית לתכנון ובניה. נודע, כי הבניה יוצאת לדרך בימים אלו.

מיד שרה נמסר למערכת נתניה און ליין – נתניה און ליין, כי השיקומון – מרכז השיקום היומי, הפועל היום בתנאים קשים יעבור לקומה החדשה. המרכז יתרחב ויוכל לקלוט עד 70 משתקמים – גידול של 50 אחוזים מהאפשרויות היום. במרכז יהיו מספר חדרי טיפולים קבוצתיים ופרטניים, חדרי טיפול במחשב, פיזיותרפיה, גינה טיפולית ומטבח טיפולי. במסגרת העבודות, ישופץ ויחודש המבנה כולו ויחודשו כל מערכת החשמל, המיזוג והאינסטלציה, ותתווסף מעלית נוספת חדשה גם כן. ביד שרה מקווים שהעבודות יסתיימו בתוך כשנה.

מאז המעבר בית יד שרה לרחוב איכילוב בשנת 2000 גדלה הפעילות בכ-130 אחוזים. "על מנת להמשיך ולשרת את תושבי העיר והסביבה באופן מכובד, אנחנו חייבים להרחיב את המבנה" מסרה ברכה עלימה, המנהלת את מרכז השירותים בהתנדבות, עם עוד 300 מתנדבים.

מנכ"ל יד שרה, משה כהן, הוסיף: "מרכז השירותים בנתניה הוא אחד המרכזים הפעילים ביותר שלנו בארץ, ואנחנו נעשה את המאמץ להירתם ולגייס תרומות להרחבת הפעילות בעיר".

במרכז השירותים בנתניה מעניקים המתנדבים מגוון שירותים המאפשרים המשך חיים בבית – השאלת ציוד רפואי, מרכז תצוגה וייעוץ המאפשר לשואלים להתנסות בציוד ולקבל מידע חשוב על אפשרויות סיוע נוספות, בית המלאכה לתיקון הציוד הרפואי, ושירות י.ש.ם. המספק מכשירים רפואיים, אביזרים וחפיצים לטווח ארוך.

שירותים נוספים הניתנים לתושבי נתניה והסביבה: מכוניות להסעת אנשים בכיסאות גלגלים, מוקד התקנת לחצני מצוקה בבתי קשישים ובודדים, מוקד פניות לביקורים למרותקי בית ויד ריבה – ייעוץ משפטי לאוכלוסייה מבוגרת.

פרויקט מיוחד הפועל ביד שרה בנתניה הוא פרויקט תיעוד סיפורי חיים של ניצולי שואה. נודע, כי נתניה היא העיר היחידה בהן פועל הפרויקט, בו התיעוד מתבצע גם בהסרטת הניצולים.

בנוסף נמסר, כי יד שרה גייסה סכום ראשוני להתחלת הבניה, ומסתייעת בקרן לפיתוח שירותים לנכים ובתרומות נוספות מהציבור הרחב, אך מבקשת לרתום גם את תושבי העיר למאמץ להרחבת הפעילות.

עלימה הוסיפה: "יד שרה לא זוכה לתמיכה ממשלתית שוטפת. כל הפעילות ניתנת חינם ללא תמורה או בהשתתפות סמלית, לכל אדם, בכל גיל ובלא אפליה. זו הזדמנות להנציח קרוב משפחה או ידיד בפעילות הומניטרית המסייעת בסופו של דבר לכולנו",

פרטים על אפשרויות תרומה והנצחה ניתן לפנות למנהלת ברכה עלימה 09-8303400.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן