נהגים שימו לב לרוכבי האופניים

0
245
"שים לב לרוכב" - מתנדבי עמותת אור ירוק. צילום באדיבות עמותת אור ירוק

שישה רוכבי אופניים נהרגו בממוצע מדי שנה בתאונות דרכים בעשור האחרון, כך עולה מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. עוד עולה מהנתונים, כי כמעט 300 רוכבים נפגעים מדי שנה בתאונות, כ- 65 מהם באורח קשה.

באזור נתניה נהרגו בשלושת החודשים האחרונים שלושה רוכבי אופניים – בחודש פברואר נהרג רוכב אופניים בן 51, בכביש 4 צפונית לצומת העוגן מפגיעת רכב. בחודש אפריל השנה נהרג תלמיד כיתה י' עידן צחייק, בעת שרכב על אופניים חשמליים, בשכונת דורה. בחודש מאי, לפני כשבוע, נפצע קשה רוכב אופניים בן 50, אף הוא מפגיעת רכב בכביש מספר 2, סמוך למכון וינגייט.

בעקבות נתונים מדאיגים אלו החליטו חברי קבוצות הנוער של עמותת אור ירוק לכבוד שניאור חשין לעשות מעשה. חברי הקבוצות התפרסו בכ- 40 יישובים בכל רחבי הארץ, הקימו דוכני הסברה וחילקו עלונים לעוברים והשבים בנושא במטרה להעלות את מודעות הנהגים לנוכחות רוכבי האופניים בכביש ובשוליו.

בנוסף הסבירו בני הנוער לרוכבי האופניים את כללי הבטיחות לרכיבה בטוחה ביניהם חשיבות חבישת הקסדה מצילת חיים בכל רכיבה – ארוכה או קצרה, לבישת ביגוד זוהר בשעות החשיכה בכדי לשפר את הנראות, שמירה על לחץ אוויר תקין בגלגלים, שמירה על חוקי התנועה ובטיחותם של הולכי הרגל ועוד.

מעמותת אור ירוק נמסר, כי רוכבי האופניים רוכבים פעמים רבות ללא אמצעי הגנה והם חשופים לפגיעת כלי רכב או נפילה. מחקרים מראים כי שני שליש מתמותת רוכבי האופנים היא עקב פגיעת ראש. ולכן, בכל רכיבה יש לחבוש קסדה, שיכולה לעשות את ההבדל בין חיים ומוות. במקביל, בזמן רכיבה יש להצטייד במגנים ובשעות החשיכה, יש לרכב עם בגדים זוהרים כדי לשפר את הנראות.

בין המקומות בהם ערכו חברי קבוצות הנוער של עמותת אור ירוק פעילות הסברה גם נתניה. פעילות חברי קבוצות הנוער התקיימה במסגרת תכנית "שים לב לרוכב" שנוסדה על ידי משפחת חשין למען בטיחות רוכבי הכביש. מטרת הפעילות העלאת המודעות אצל הנהגים לרוכבים ובמטרה לחנך לבטיחות וזהירות בדרכים.

עוד נמסר מעמותת אור ירוק: "לרוכבי האופניים אין שלדת מתכת שתגן עליהם מפני כלי הרכב האחרים בכבישים. לכן, המדינה חייבת להגן על רוכבי האופניים ולהסדיר עבורם שבילי רכיבה מיוחדים לאופניים, כנהוג בערים רבות בעולם. לא ייתכן שילדים ובני נוער שלא מכירים את חוקי התנועה ירכבו בכביש סואן יחד עם משאיות, אוטובוסים ויתר כלי הרכב בכבישים. יש לבצע הפרדה בין רוכבי האופניים לבין כלי הרכב בכביש בכדי להפחית את מספר רוכבי האופניים שנפגעים בתאונות דרכים".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן