נדחתה בקשה לתביעה ייצוגית נגד מי נתניה

0
129
ברז מים, מי נתניה, מי שפכים, מעיינות השרון
צילום fotolia

שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, ד"ר דפנה אבניאלי דחתה, ביום ראשון השבוע, שש בקשות לאישור תובענה ייצוגית נגד תאגידי המים בשש ערים שונות: רמת גן, מודיעין, נתניה, בת ים, ראשון לציון ותל אביב.

בבקשות לאישור התביעה הייצוגית, שהוגשה על ידי מספר תושבים מהערים הללו, באמצעות עו"ד מיכאל רוזן, נטען, כי ששת תאגידי המים גובים מע"מ בשיעור הקיים בעת תשלום החיוב או עם גמר מתן השירות, בעוד שעליהן לגבות את המע"מ במועד אספקת השירות.

השופטת, ד"ר אבניאלי, דחתה את הבקשות וקבעה וציינה כי בקשת האישור איננה עומדת בתנאים המנויים בסעיף 8(א) לחוק התובענות הייצוגיות וכי פרשנות מגישי הבקשה לאישור התביעה פוגעת בחברי הקבוצה.

בפירוט הסיבות לדחיית הבקשה, קבעה השופטת, ד"ר אבניאלי, כי לא הוכחה עילת תביעה אישית, בעוולה של הפרת חובה חקוקה, רשלנות ועשיית עושר ולא במשפט.

כמו כן ציינה, כי טענת מגישי הבקשה לאישור התביעה הייצוגית, כי תאגידי המים חייבו את הצרכנים במע"מ במועד שגוי, אשר כתוצאה ממנו נאלצו לשלם מע"מ בשיעור 18% במקום 17% נדחתה, בהיותה פרשנות שגויה של סעיף 29 (1א) לחוק מס ערך מוסף.

"הפרשנות היא לא רק שגויה, אלא אף פוגעת בחברי הקבוצה. המבקשים הלינו כנגד מועד החיוב, בהנחה ששיעור מס ערך מוסף תמיד עולה, אך המציאות מלמדת כי שיעור המס יכול גם לרדת, כפי שאירע לאחרונה. אם תתקבל עמדת המבקשים, לא יוכלו הצרכנים ליהנות מהפחתה שתחול במע"מ לקראת מועד התשלום, ויאלצו לשלם את המע"מ "ההיסטורי", כפי שהיה במועד קבלת השירות" הוסיפה השופטת בפסק הדין.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן