מרפאה לכף רגל סוכרתית נפתחת בלניאדו

2
490
ד"ר רומן ליבזון. צילום באדיבות בית חולים לניאדו

בימים אלה נפתחה בבית חולים לניאדו בנתניה מרפאה לכף רגל סוכרתית. המרפאה תטפל בפגיעה שנפגעת כף הרגל כתוצאה ממחלת הסוכרת- פגיעה שיכולה להביא לקטיעת כף הרגל. בראש המרפאה יעמוד ד"ר רומן ליבזון, אורטופד מומחה.

כף רגל סוכרתית הינה אחת מהבעיות הנפוצות ממנה סובלים חולי סוכרת. נתונים עדכניים מדברים על קטיעת כף רגל סוכרתית בכל 30 שניות ברחבי העולם. בארצות הברית לבדה עומד מספר הקטיעות על כ-80,000 מדי שנה.

נתוני התחלואה בישראל מדברים על 6% מהאוכלוסייה הסובלים מסוכרת ומתוכם כ-6% סובלים מכף רגל סוכרתית (כ-20,000 איש במדינת ישראל כולה).

ד"ר ליברזון הסביר מדוע כף הרגל נפגעת במהלך מחלת הסוכרת: "הסוכרת פוגעת באספקת דם ומטבוליזם, כתוצאה מכך נפגעת רקמה עצבית. הרקמה העצבית הרחוקה ביותר ממרכז הגוף היא הרקמה הנמצאת בכף הרגל ולכן היא נפגעת ראשונה".

ד"ר ליברזון ציין, כי חולים רבים לא מודעים לפגיעה בכף הרגל היות והעצבים נפגעים והתחושה של האיזור נפגעת: "פעמים רבות מגיעים לחדרי המיון חולים עם פצע במצב מתקדם מאד ואז הטיפול הופך למסובך יותר".

במרפאה ינתנו טיפולים תרופתיים שונים וכן טיפולי שטיפה ושאיבה של הפצע, הורדת נמק וסגירת שולי הפצע על מנת לזרז את החלמתו.

ד"ר ליברזון טען, כי טיפול בכף הרגל במסגרת המרכז לסוכרת בלניאדו יאפשר מתן מענה הוליסטי לכלל התופעות מהם סובלים הסוכרתיים כגון: דיאטה מתאימה, איזון רמות הסוכר ע"י אנדוקרינולוג, יעוץ של זיהומולוג מומחה במידה והפצע בכף הרגל הזדהם ועוד.

"אנחנו מעניקים טיפול מקיף תחת קורת גג אחת, ללא צורך בזמני המתנה ארוכים למומחים השונים" ביקש ד"ר ליבזון להדגיש.

בבית חולים לניאדו אף הקדישו פרק שלם לנושא כף הרגל הסוכרתית. מתוך מאמר שפורסם על ידי בית החולים עולה, כי "כ-50% מחולי הסוכרת סובלים מפגיעה עצבית היקפית, ולכן מצויים בסיכון גבוה לפתח רגל סוכרתית. הירידה בתחושות כאב ולחץ ממסכת את התסמינים. לכן, כדי לגלות רגל סוכרתית, אין להסתמך רק על תלונות החולה. יש צורך לבצע, באופן יזום, בדיקות לזיהוי רגל בסיכון ורגל סוכרתית בתחילת דרכה, כדי למנוע הידרדרות, התפתחות כיבים וסכנת קטיעה. כל חולה סוכרת חייב בטיפול נכון ברגליו".

עוד עולה, כי על מנת למנוע התפתחות רגל סוכרתית ישנן מספר דרכים בהן: "בדיקה עצמית יומית, היגיינה טובה, טיפול בציפורניים ובעור, הנעלה נכונה לצד איזון טוב של ערכי סוכר, של לחץ דם ושל שומני הדם, וכן הפסקת עישון – כל אלה ימנעו במרבית המקרים התפתחות רגל סוכרתית. "רגל סוכרתית" איננה מתפתחת בין לילה, זהו תהליך איטי מתמשך, שבעזרת תשומת לב מספקת ניתן למניעה".

טלפון לקביעת תורים למרפאת כף הרגל הסוכרתית – 09-8609336

2 תגובות

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן