מרים פיירברג-איכר תשאר במעצר

0
169
ראש העיר נתניה מרים פיירברג-איכר. צילום רן אליהו

בית משפט השלום בראשון לציון, נענה חלקית לבקשת המשטרה והאריך את מעצרה של ראש עיריית נתניה, מרים פיירברג איכר, עד ליום שלישי זאת לאחר שהמשטרה ביקשה להאריך את מעצרה בשמונה ימים.

פיירברג איכר נעצרה ביום רביעי האחרון, לאחר שנחקרה באזהרה במשרדי להב 433. לאחר מספר שעות של חקירה, בה מסרה את גרסתה בפרשה 255, שעיקרה חשד, לכאורה, לשוחד, למתן טובות הנאה ולמרמה בתחום הנדל"ן בעיר, החליטו חוקריה לעצרה.

לאחר מעצרה הובאה פיירברג-איכר לדיון בבית המשפט להארכת מעצרה. בדיון הראשון הוארך מעצרה בשישה ימים. במהלך הדיון אמרה: "אין לי מה להסתיר". בית המשפט נענה חלקית לבקשת המשטרה, אשר ביקשה להאריך את מעצרה של פיירברג-איכר בעשרה ימים.

בעקבות הארכת המעצר, הגיש פרקליטה של פיירברג-איכר, עו"ד נתי שמעוני, ערר לבית המשפט המחוזי מרכז-לוד בו ביקש לשחרר אותה.

שופט בית המשפט המחוזי מרכז-לוד, ארז יקותיאל, דחה את הערר, הותיר את פיירברג-איכר במעצר, אולם קיצר את מעצרה ביום אחד.

פרקליטה של פיירברג-איכר, עו"ד נתי שמעוני, טען בדיון על הערעור, כי בית משפט השלום שגה כשהאריך את מעצרה. לדבריו לא קמה עילת מעצר המצדיקה את המשך מעצרה של פיירברג-איכר וכי חומרת החשדות לבדה אינה יכולה להוות תחליף לקיומה של עילת מעצר.

עוד טען עו"ד שמעוני, כי כי המדובר, לכל היותר, בחשש בעלמא לשיבוש מהלכי חקירה, מבלי שהוצג כל חשד קונקרטי בהקשר זה. עו"ד שמעוני הזכיר את הכתבה שפורסמה לפני כחודש בעיתון הארץ וטען, כי פיירברג-איכר לא עשתה כלום לשיבוש ראיות. זאת ועוד הדגיש, כי פיירברג-איכר מרשתו ראויה לאמונו המלא של בית המשפט לבל תשבש את הליכי החקירה ככל שתשוחרר לחלופת מעצר.

במשטרה טוענים, כי במהלך הימים האחרונים התקדמה החקירה וכי נאספו ראיות נוספות נגד פיירברג-איכר ולכן חיוני שתשאר במעצר. כאמור בית המשפט האריך את מעצרה עד ליום שלישי השבוע.

בדיון הארכת המעצר שהתקיים, ביום ראשון השבוע,  קבע שופט בית משפט השלום בראשון לציון, עמית מיכלס, כי "כפי שנקבע בהחלטה קודמת, קיים חשד סביר הקושר את החשודה למיוחס לה. במהלך הימים האחרונים ביצעה היחידה החוקרת מספר רב של פעולות חקירה כמפורט בנספח הסודי החדש שסומן במ/1. מבין כלל פעולות החקירה אני סבור שבמסמכים הבאים יש כדי להצביע על התקדמות ממשית בחקירה ועל ביסוס החשד הסביר נגד החשודה במספר עניינים שנחקרים".

השופט מיכלס התייחס לחרושת השמועות אודות שלומה של פיירברג-איכר וקבע, כי"בכל הנוגע לחרושת השמועות שנפוצה סביב מעצרה של החשודה אני סבור שאכן יש להצטער על אותם פרסומים שנזכרו על ידי ב"כ החשודה, חלקם פרסומים עיתונאים וחלקם מסרים שונים שהועברו בקבוצות וואטסאפ שונות. כידוע מעצר אינו דבר פשוט, בטח ובטח בשעה שמדובר במעצר ראשון על אחת כמה וכמה שמדובר בחשוד או בחשודה שאינם רגילים לסביבה כמו בית מעצר. לא ניתן אף להתעלם מהחרדה בה הייתה נתונה משפחתה של החשודה והשעות הקשות שעברו עליה עם פרסום אותם שמועות זדוניות".

יחד עם זאת האריך את מעצרה וקבע, כי "אני סבור שיש להורות על המשך מעצרה של החשודה. עם זאת, אני סבור שעל בית המשפט להמשיך ולעקוב מקרוב אחר התקדמות החקירה ובעניין זה מקבל אני את דברי ב"כ החשודה שאין להורות על הארכת מעצר ארוכה כפי שביקשה המבקשת זאת חרף ההתקדמות בעוצמת החשד עליה עמדתי לעיל וחרף העובדה שהחשש לשיבוש התחזק אף הוא".

השופט מיכלס התיר לבתה של פיירברג-איכר לחבק אותה והורה להביא את פיירברג-איכר לרופא בהקדם, על מנת שתבדק.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן