מרוץ נגד הזמן להרחבת בית עלמין נוסף לתושבי נתניה

2
110
צילום fotolia

תחיית הקברים: התכנית להרחבת בית העלמין שישמש את נתניה אושרה למתן תוקף; יוקצה שטח נוסף לקבורה חילונית. עד לחצי הראשון של השנה, כך על-פי הערכות חברה קדישא, במידה ולא תקודם הלכה למעשה התכנית לבניית בית העלמין המזרחי  המיועד לקום בשטחי המועצה האזורית לב השרון, יוותרו תושבי נתניה ללא שטחי קבורה. בעיריית נתניה אישרו לנתניה און ליין-ksn, כי בתחילת השבוע כי תכנית בית העלמין של העיר נתניה בלב השרון אושרה למתן תוקף.

על-פי הנתונים, ביחס לגודלה של העיר והיקף אוכלוסייתה, קיים צורך של כ-1400 מקומות קבורה בשנה – גם כשמבוצעת קבורת קומות לבני זוג. מדובר בגידול של למעלה מ-50% במהלך 20 השנה האחרונות, הנובע מגידול האוכלוסין בעיר.

 בשל מצוקת הקבורה בנתניה חתמה עוד בעשור הקודם חברה קדישא על רכישת אדמות צפונית לכפר יונה, במטרה שישמשו בעתיד כבית העלמין לתושבי העיר. בשנת 2003 חתמו ראש עיריית נתניה, מרים פיירברג-איכר וראש מועצת לב השרון על הסכם לסיפוח קרקעות מרצון. ההסכם נכנס לתוקפו רק לפני כחודש וחצי – לאחר ששר הפנים חתם על המסמכים המסדירים סיפוחי הקרקעות והסכמי שיתוף פעולה עם כל שלוש המועצות האזוריות המקיפות את נתניה.

על-פי התכנית המאושרת, הכוללת 55 דונם, תוכנן מראש כי יוקצו 750 קברים לכל דונם, שלא כמו בבית העלמין ותיקים בו 300 קברים לדונם. התכנית, שהותאמה להחלטת הממשלה משנת 2004, קובעת כי יש לייעד 50% מהקרקע לקבורה רוויה בשיטות שונות של קברים עיליים וקבורה רמה.

 התכנית ממקמת את בית העלמין החדש מזרחית לבית העלמין ותיקים – כאשר בשלב ראשון תיפתח דרך מתוך בית העלמין הקיים. בנוסף, הוקצו חמישה דונמים להקמת בית עלמין אלטרנטיבי לקבורה חילונית. עוד נמסר, כי מלבד שטח ייעודי עתידי מצפון לכפר יונה, יוקצה שטח נוסף להקמת בית עלמין אזורי בשפיים.

2 תגובות

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן