קבוצת מצלמים מהלב מציגה תערוכת צילום חדשה

1
139
מצלמים מהלב לאונרד פלאזה נתניה
מצלמים מהלב - לאונרד פלאזה, נתניה. צילום יניב בלומנפלד

עניין רב בתערוכת צילום, בה מוצגות עשרות תמונות מרהיבות של נופים, טבע ודמויות ססגוניות. התערוכה, המוצגת בימים אלה בבית המלון לאונרדו פלאזה – נתניה, מורכבת מתמונות אותן צילמו ותיעדו חברי קבוצת מצלמים מהלב.

הקבוצה עצמה הינה חלק ממיזם צילום תעסוקתי וחברתי של צלמים עם מוגבלות, אשר הוכשרו על-ידי האומן מאיר גולדשטיין. רשת מלונות פתאל, כחלק ממדיניות לעידוד מעורבות חברתית בקהילה, הקצתה חללים מרכזיים בבית המלון לאונרדו פלאזה – נתניה, בה מוצגות התמונות ולצידן הסברים ושמות הצלמים.

עבודת ההכנה לקראת קיום התערוכה נמשכה מספר רב של חודשים. הצלמים למדו טכניקות צילום מתקדמות, שימוש נכון במצלמות מקצועיות, חשיבות תכנון האור וחישוב זוויות הצילום, עומק תמונה והתמקדות באובייקטים. הלימוד עצמו, אותו ליווה כאמור האומן מאיר גולדשטיין, כלל בנוסף ביקור באתרים רבים בהם למדו המשתתפים "לראות" מעבר למה שהעין רואה ואף להביע את עצמם ואת תחושותיהם באמצעות צילום תיעודי.

הרחיב על-כך גולדשטין שציין, כי "באמצעות הצילום מצליחים היוצרים להעניק לציבור הצצה נדירה לעולמם הפנימי, המשקף מבעד לעדשת המצלמה – בצילומים המגשימים את האמרה הידועה: 'תמונה שווה אלף מילים'".

חלומם של חברי הקבוצה, כך סיפר אחד מחבריה למערכת נתניה און ליין, הוא "להגיע למצב בו אנשים ירכשו את התמונות והצילומים שלנו, ובכך נרגיש סיפוק לגרום לאנשים אושר ולהתפרנס בכבוד. ההכרה הציבורית בעבודה שלנו חשובה לנו מאוד. זה כבוד עבורנו, שהתערוכה מוצגת בעיר נתניה ותודה רבה להנהלת מלון לאונרדו פלאזה שאפשרה קיום התערוכה".

קבוצת הצילום מצלמים מהלב – כפר יונה – זכתה בשנת 2015 בפרס המצוינות של קרן שלם בקטגוריה "תרומה לחברה של אנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית".

קרן שלם, אשר הוקמה בשנת 1983 על ידי מרכז השלטון המקומי בשיתוף עם משרד הרווחה, מתמחה במתן סיוע מקיף בתחום פיתוח שירותים לאדם עם מוגבלות שכלית התפתחותית ברשויות המקומיות. הקרן מסייעת במתן מענקים, פיתוח פיזי של מסגרות בקהילה ומעורבות בכ-200 פרויקטים ומיזמים בכל רחבי הארץ. המיזם "מצלמים באהבה" הוא אחד הפרויקטים המצליחים יותר – זאת בשל השילוב בין אמנות שימושית לבין תעסוקה פרקטית.

 

תגובה 1

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן