מציאות מדומה כערכה טיפולית במחלת ים

ליטל אנטויג ואוהד גולדברג, תלמידי בית הספר "שרת" נתניה זכו במקום הראשון בתחרות "אדם וים"; נושא המחקר: מציאות מדומה כערכה טיפולית במחלת ים

0
202
ליטל אנטויג ואוהד גולדברג הזוכים במקום הראשון בתחרות "אדם וים". צילום באדיבות עיריית נתניה

תלמידי בית ספר "שרת", ליטל אנטויג ואוהד גולדברג זכו במקום הראשון בתחרות "אדם וים" בקטגוריה הנדסה וטכנולוגיה בסביבה הימית. המחקר שעשו התלמידים היה בנושא הטיפול במחלת ים והמציאות המדומה כערכה טיפולית למחלה.

מחלת ים היא מחלה הנגרמת כתוצאה מתנועה, בה המוח מגיב לדפוסי תנועה כפי שהם נקלטים על ידי החושים השונים. המגוון המנוגד של סוגי התנועה פוגע באיזון ובשיווי המשקל של האוזן הפנימית ופוגע במערכת שיווי המשקל של האדם.

התלמידים פיתחו חדר במציאות מדומה. המשתמש מצא את עצמו על גבי סיפון ספינה אשר שטה בים והגלים מתנפצים מתחתיה.

המערכת שפותחה מסוגלת להבחין מתי מתפתחת מחלת ים בזמן אמת ולטפל בה. הרעיון הוא לסגל כל אדם המתעתד להפליג על הים לעמידות בפני מחלת ים. זאת עוד לפני שהאדם עולה על כלי שיט.

בניסויים שעשו מצאו התלמידים, שאדם המשתמש בחדר המציאות המדומה מתחיל לפתח תסמינים של מחלת ים. כאשר הם שילבו חיישן מוח עם "משקפי המציאות מדומה" יכלו לזהות את התסמינים של מחלת הים ולהפעיל מערכת הרגעה.

מערכת ההרגעה מבוססת על הפעלת לחץ על עצב הוואגוס בכף הרגל. זאת באמצעות בלון מתנפח המותקן על מדרס מיוחד שהדפיסו באמצעות מדפסת תלת מימד.

רוני גבאי, מנכ"ל בית הספר שרת, הביע את גאוותו על מחקרם של התלמידים. "אני גאה בתלמידיי על הרעיון, החשיבה והביצוע של המחקר. כל הכבוד לתלמידים ולרכז מגמת מדעי ההנדסה, ראובן דינוביץ, שהנחה וליווה אותם במחקרם".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן