חודשה הדרישה לסגור את מבנה מס הכנסה בעקבות ליקויים

1
159
בניין מס הכנסה נתניה
בית מס הכנסה בנתניה. צילום רן אליהו

ד"ר ניסן שריפי, מומחה לתכנון ובניה ויו"ר ועדת רישוי עסקים בלשכת עורכי הדין, פנה השבוע לשר האוצר, משה כחלון, בבקשה לסגור לאלתר את בניין מס הכנסה ומס ברכוש, הממוקם ברחוב סמילנסקי בנתניה.

ד"ר שריפי טען במכתבו, כי המקום מהווה סכנת חיים לעובדים במבנה ולמבקרים בו. עוד ציין בפנייתו, כי כבר למעלה משנה ציין מפקד כיבוי אש בנתניה, בהתראה ששלח לאגף מס הכנסה ומס רכוש, כי "אי עמידה בתנאי סידורי הכבאות מהווה סיכון לבאי המקום וסביבתו וכן אי עמידה בחוק רשות הכבאות. הפעלת המקום ללא אישור מרשות הכיבוי, הינה על אחריותך. אבקשך לפעול ולהשלים את הליקויים במיידי".

לטענת ד"ר שריפי, מבירור שערך עולה, כי עד עצם היום הזה לא תוקנו כל הליקויים שצוינו בדו"ח: "מאות עובדי הבניין ופוקדיו נאלצים לחוות סיכון של ממש, על פי הערכות אנשי המקצוע ברשות לכבאות והצלה, בכל פעם שהם נכנסים לבנין מסוכן זה. בל נשכח, כי אין אפשרות גישה לרכב כיבוי לבניין האמור, ובמקרה של שריפה אשר עלולה לפרוץ, חלילה, הפתרון היחיד להצלת באי – הבניין יהיה חילוץ דרך פתחי הבניין, דלתותיו וחלונותיו, על כל המשתמש מכך".

מכיבוי אש נמסר בתגובה, כי בחודש אוגוסט ביקר במבנה ראש מחלקת בטיחות אש במטרה לבדוק מה נעשה, ואכן נרשמה התקדמות. "עם זאת, עדיין קיימים ליקויים שהעיקרי בהם זה השלמת התקנת מערכת מתזי מים". עוד ציינו לנתניה און ליין מכיבוי אש, כי ביקורת נוספת תתקיים בחודש אוקטובר 2016.

מרשות המיסים נמסר בתגובה לנתניה און ליין, כי "במהלך השנתיים האחרונות טופלו מרבית הליקויים הקשורים לבטיחות אש, בהשקעה של מאות אלפי שקלים ואף למעלה מכך. במסגרת העבודות תוקנו, בין היתר, ליקויים בארונות החשמל, הותקנה מערכת כיבוי אש בגז היכן שנדרש ונפתחה יציאת חירום. בימים אלה אנו משלימים את הטיפול בליקויים שנותרו. במשרד מתקיימים תרגילי פינוי, הדרכות עזרה ראשונה וכיבוי אש על בסיס קבוע, ואנשי רשות המסים נמצאים בקשר שוטף עם רשות הכבאות לצורך מעקב אחר תיקון הליקויים. יצוין כי הרשות מקדמת יחד עם מינהל הדיור הממשלתי ועיריית נתניה את מעבר היחידה לקריית ממשלה שתוקם בעיר".

בעקבות תגובת הרשויות מסר ד"ר שריפי, כי "סוף-סוף רואים התקדמות. אני תקווה שמעקב נתניה און ליין והכתבות בנדון, יביאו לסוף הסאגה בהקדם".

תגובה 1

  1. דר' שריפי צודק.
    אם היה מדובר בעסק פרטי, הרשויות מזמן היו סוגרות אותו.
    כנראה שלמדינה מותר להתרשל.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן