מסע התיכוניסטים לאתיופיה

0
135
אתיופיה
חניכי כפר הנוער במסע לאתיופיה. צילום באדיבות הדסה נעורים

לפני כשבוע חזרו 12 חניכים של כפר הנוער "הדסה נעורים", הסמוך לנתניה, בפיקוח המנהל לחינוך התיישבותי, פנימייתי ועליית הנוער במשרד החינוך, ממסע מרגש וייחודי לאתיופיה. החניכים יצאו למסע נבן עשרה ימים, במסגרתו ביקרו באדיס אבבה, בהר-דר, גונדר ובאוקיינוס הכחול.

המסע לאתיופיה הוא בין הראשונים שנערכו בארץ, חניכי הכפר, בני העדה האתיופית, זכו להזדמנות לבקר במקום הולדתם והולדת משפחתם ובכך עשו צעד נוסף בדרך לגיבוש זהותם, אך לא רק הם – בין 12 החניכים שהשתתפו במסע, היו חניכים שאינם מן העדה. מכפר הנוער נמסר, כי החניכים זכו לראות נופים עוצרי נשימה, להיחשף למאכלים, מוסיקה, תרבות ומנהגים אחרים, אך חשוב מכך, זו הייתה הזדמנות עבורם להכיר מקרוב ולעומק את חבריהם לכיתה.

עוד נמסר, כי המסע הוכרז כהצלחה גדולה, כאשר אחד החניכים סיפר על העוני הקשה השורר באתיופיה והתובנות שעלו כתוצאה מכך "ילדים יושבים על הרצפה ועושים שיעורים, הדבר הכי חשוב להם זה מחברות, הם הולכים לבית הספר כל יום שעה ברגל כי הם לא מוותרים לעצמם, אנחנו יותר מפונקים ועכשיו למדתי להעריך את מה שאני מקבל פה בכפר" סיפר.

רגע השיא של המסע היה מפגש של אחד החניכים עם אביו ואחיו, בו לא נשארה עין יבשה, המפגש הקצר התארך לביקור בביתו סבתו של החניך, אשר הזמינה את כל החברים, אירחה אותם ולאחר מכן הלכו יחד לבית הכנסת הקבוע של אביו וערכו קבלת שבת משותפת עם המשפחה.

נתן ביטון, מנהל הכפר, מסר, כי "השנה התלוויתי למסע מרגש לאתיופיה, זאת השנה הראשונה שהכפר מוציא משלחת מתוך הבנה של חשיבות לימוד השורשים של קהילה מופלאה זו. ברמה האישית, ברצוני לשתף אתכם כי המסע מעלה שאלות רבות לגביי אורח החיים במציאות הישראלית זו בהשוואה לחיי הקהילה והמשפחה כפי שצפינו בכפרים באתיופיה. להבנתי אורח החיים הקפיטליסטי הנהוג בישראל הוביל לאבדן ערכים בתחום הקהילה והמשפחה, ערכים שכל כך חזקים וברורים בקרב הקהילה היהודית באתיופיה. לסיכום: מדובר בחוויה מרגשת מאין כמוה ואני מקווה שיהיה בידיי לספק חוויה זו כל שנה לחניכי הכפר".

ענת נחמיה לביא, מנכ"לית הפורום הציבורי- כפרי הנוער והפנימיות בישראל, הוסיפה: "כפרי הנוער הם חוד החנית ליוזמה הייחודית והמבורכת של חיבור ילדי ישראל להיסטוריה ולתרבות של יהדות אתיופיה. הילדים חוזרים מהמסע עם הבנה והערכה אחרת למקורות התרבותיים מהם הגיעו. כפר הנוער הדסה נעורים שוכן לחוף הים, בסמוך לבית ינאי. בכפר מתחנכים כ-400 תלמידים ממגוון דתות ומוצאים. בכפר הם זוכים לפעילות חברתית ענפה והעשרה לימודית מוגברת שנועדו ליצור סביבה חברתית תומכת ואוהבת שתביא את החניך להישגים גבוהים".

חניכים במסע לאתיופיה
המסע לאתיופיה. צילום באדיבות הדסה נעורים

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן