מיקי קם דוט קום

1
102
מיקי קם במופע היחיד מיקי דוט. קום. צילום יחסי ציבור

רגע לפני שהיא מופיעה בהיכל התרבות נתניה, התפנתה מיקי קם לראיון על מה שעושה לה טוב, הנכד החדש, נפלאות הגיל ושמירה על רלוונטיות בתעשייה בה כוכבים מתחלפים כמו גרביים

 את מיקי קם תפסתי (בקושי) בזמן צעידה מהירה במיוחד אל תיאטרון "הקאמרי", בו היא משחקת בימים אלה במחזמר "קברט". לא על המחזמר נועדה השיחה, אלא על מופעה החדש, "מיקי דוט קום".

 שני דברים חדשים זעזעו את עולמה של מיקי בשנה האחרונה: נכד ששינה את הסטאטוס האישי שלה לסבתא ומכשיר הסמארטפון. "כל פתיחת המופע מוקדשת לנכד ולסמארטפון. בעצם, אני אומרת, בשביל מה אני צריכה בכלל את המכשיר הזה? הרי מאז שנולד לי נכד, אני המון בבית. הבן שלי חזר אלינו הביתה עם הנכד ואשתו והצעצועים של הנכד והבלגן, יש להם דירה, אבל אצלנו הרבה יותר נוח וכן הלאה.. ובכלל, למי יש יותר זיכרון, לו או לנכד? זה נחמד".

 המופע החדש, מצחיק עד דמעות, מלווה בשלל דמויות אותן מגלמת מיקי – החל מילדה המנסה לעזור לסבתא שלה להבין איך משתמשים בסמארטפון, כולל תיזוזים לבית האבות כדי להוריד בעבורה אפליקציות וכלה בסיפורה של אלמנה טרייה שבעלה נפטר במהלך טיול ברומניה, המתלבטת אם שווה להעביר את גופתו לארץ. בכל זאת, סיפור יקר וזוגיות או לא, 15 שנה שהם לא ישנו ביחד במיטה…

 כיצד שומרים על רלוונטיות במהלך שנים כה רבות?

"מדובר במופע יחיד השלישי במספר. קדמו לו שני מופעי יחיד. בכולם אני שרה, רוקדת ומשחקת. ישנם דברים שהם רלוונטיים תמיד, וישנם דברים שהם טרנדיים כמו כל הטרנד האורגני, טבעונות וכאלה וגם בנושא הזה אני עוסקת במופע. אני עובדת עם אותו הרכב מנצח. שלמה משיר שכתב את כל החומר ומוטי אבירם שביים".

 אחרי עשרות שנים על הבמה, איך שומרים על הקצב המהיר?

 "אני חושבת שיריתי לכל הכיוונים. אלוהים חנן אותי בהרבה יכולות, ובאמת השתמשתי בהן בכל פעם שהציעו לי עבודה כזו או אחרת. אף-פעם לא הלכתי על 'הדבר הבטוח'. תמיד התעניינתי בכל מיני דברים. עשיתי ערבי בידור, הצגות. ממש הכל. פעם קיבלתי תכנית טלוויזיה, לא מיינסטרים, משהו פסיכי לגמרי. להיות המאהבת של עידו מוסרי. קראתי ואמרתי 'וואו, זה יכול להיות נורא מעניין' והלכתי על זה. לפני שאני בכלל מתחילה לקשקש, חשוב להזכיר שאני כל השנים עובדת. מעולם לא עשיתי איזו הפסקה נורא ארוכה וחזרתי בבום. זה כל הזמן 'מבעבע' מה שנקרא".

 בעלך (יהודה עדר) ושני ילדייך הינם מוזיקאים ושחקנים. האם יוצא לכם לעבוד יחד על חומרים ביחד?

"שיתוף הפעולה הראשון בחיינו הזוגיים התחיל לפני כשלוש שנים. יהודה ידע שכבר המון זמן היה לי חלום לעשות דיסק, כי אני זמרת שפשוט לא נקראת זמרת. אין לי תקליטים מאחורי, אבל אני שרה. רציתי לעשות את זה, סוף-סוף, ואכן הגשמתי את החלום הזה. היה טבעי ומתבקש שנעשה זאת יחד בגלל שהוא מנהל ומעבד מוזיקלי מדהים. נהנינו מאד. הבן הבכור שלנו, אלון עדר, עושה את צעדיו הראשונים בעולם המוזיקה והולך לו יפה מאד לדעתי, למרות, שהוא הבן שלנו. יש לו באמת 'סיי'. אמירה מאד מקורית ומיוחדת לו. לפעמים הוא מבקש מיהודה: 'אבא בוא תשמע, תגיד מה אתה חושב על המיקס הזה..' ואנחנו אכן אומרים מה דעתנו, אבל לא תמיד הוא מתחשב. כלומר, חשוב לו מה שאנחנו אומרים אבל הוא עושה עם זה מה שהוא רוצה".

 לאחרונה הפכת לסבתא. איך המרגש?

"זה לא דומה לכלום שהכרתי. תפקיד חדש, מעניין, ממכר שהופך אותי לשלולית. בשנייה אני לא זוכרת מי אני, מי ההורים שלי, כלום. אני עפר לרגליו וזה כיף".

 אחרי שביצעת אין ספור תפקידים, עדיין יש בך חלום לאיזשהו תפקיד נכסף?

"לא. תראי, אין לי חלומות גדולים. המקום הכי חזק, בטוח וברור שלי זה הקומיקאיות שבי. אני מגדירה את עצמי באופן מדויק כקומיקאית, נקודה. בכל זאת, הייתי נורא שמחה לנגוס באיזה תפקיד דרמתי משובח כמו אמא קוראז' או לעשות משהו של צ'כוב. אני גם מתגעגעת למשחק בסרטים, אבל את זה עוד אעשה".

 באיזו זירה את נהנית יותר: משחק בתיאטרון בקולנוע או בטלוויזיה?

"אין לי העדפה. אני יכולה ליהנות באותה מידה מזה שאני מבשלת פתאום ארוחה מטורפת. אני אוהבת ליצור, לעשות, לגרום לאנשים עונג. אין ספק, יש עוצמה מאד גדולה על במה וזה מיידי אתה מקבל גושפנקא לתפקיד המגולם בשניות: מה שלא קורה במדיה של קולנוע, כי יש שם עריכה, טייקים… בקיצור, זה שונה, אבל זו אמנות מופלאה בפני עצמה".

 דיברת על לבשל. מה עוד משמח אותך בחייך האישיים?

"לגדל את הצמחים שלי, למצוא מתכון חדש לנכד כי הוא טבעוני, לאתגר את עצמי בלהמציא עוגה חדשה שתופחת בלי ביצים ובלי חמאה, להיפגש לכוס קפה עם חברה טובה. הדברים הקטנים שעושים טוב על הלב".

 איפה מיקי קם תהיה בעוד, נגיד, חמש שנים מהיום?

"תיזהרי עם השאלות האלה כשאת שואלת אנשים מבוגרים", היא צוחקת. "איפה אני רואה את עצמי… ממשיכה לעבוד, פועלת, יצרנית. אני בטוחה שאהיה רלוונטית, כי אני בן-אדם סקרן ואופטימי. קיימת תחושה עילאית בלעמוד לבד על הבמה. יש בזה המון כוח, אבל גם אין כמו אנסמבלים. זה הדבר הכי כיף שיכול להיות כשיש לך קאסט כיפי ומשובח שאתה נעזר בו, נתמך, נותן ומקבל. תיאטרון תמיד ימשוך אותי מאד. הדבר הבא באמת שאני הולכת לעשות זה את "בילי שוורץ": בנוסף, בחנוכה, אני משחקת ב'מאה ואחת דלמטיים' עם הדצים, קובי מימון, ברלד, חני נחמיאס ודנה אינטרנשיונל. הרי לך שלושה שבועות של שיכרון חושים. אם אני אצא מזה בשלום ולא בשן ועין, אמשיך לעבוד". אומרת בחיוך.

 אם הייתי מבקשת ממך לתאר אותך בשתי מילים, באילו היית בוחרת? מיקי קם היא…

"אחלה גבר!"

 

מיקי קם, היכל התרבות נתניה, מוצ"ש (22.11.14, בשעה 21:00)

 

תגובה 1

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן