מורי הקונסרבטוריון מחריפים את מאבקם

0
101
מורי הקונסרבטוריון מחריפים את המאבק. הזמנה לקונצרט המחאה, באדיבות מורי הקונסרבטוריון

מורי הקונסרבטוריון העירוני בנתניה, אשר שובתים זה השבוע השני, אינם מתכוונים לחדול מהמחאה – עד שיוסדרו תנאי שכרם. נציגי המורים מסרו למערכת נתניה און ליין, כי עיריית נתניה ממשיכה להתבצר בעמדתה, בה היא מציבה תנאי מוקדם למו"מ בהפסקת השביתה. "אנו המורים יודעים, שהפסקת השביתה תגרור שוב סחבת ואי פתרון בעייתנו", מסרו המורים המנהלים מול עיריית נתניה מו"מ הנמשך מזה מספר שנים.

ביום רביעי האחרון התקיימה פגישה בין נציגי המורים להנהלת העירייה, אולם נציגי המורים טוענים לפער גדול בין דרישותיהם לבין עמדת העירייה.  לדברי ועד המורים נציגי העירייה הציגו במהלך הפגישה את עמדתם, על פיה הם נכונים להגדיל התקציב. אולם מדובר בסכום רחוק מאוד מדרישת המורים: "הסכום שמציעה העירייה כתוספת שנתית לתקציב הקונסרבטוריון לא יכסה אפילו את הדרישות הטרוויאליות דוגמת עדכון שכר עפ"י ותק, 12 משכורות, חופשות מחלה וכו'. הפער עדיין גדול מאוד ולכן השביתה ממשיכה עד חתימת החוזה המיוחל".

בנוסף מסרה נציגת המורים, כי "לדאבוננו, אפילו בישיבה בעירייה, אחת מנציגות העירייה עדיין הגדירה את מורי הקונסרבטוריון כמדריכי חוגים. למרות מאבקנו הממושך ישנם עדיין אנשים שמסרבים להפנים כי מורה לנגינה הינו אדם בעל הכשרה ארוכה ,מעמיקה ומפרכת, בעל ניסיון קונצרטנטי עשיר, בעל השכלה נרחבת, החורגת בד"כ מהשכלתם של מורים ממוצעים במערכת החינוך".

בפגישה השתתפו מנכ"ל העיריה, מנכל"ית משאבי-אנוש, יועצת משפטית מטעם העירייה, יועץ משפטי חיצוני, מנכ"ל היכל התרבות לצד מנהל הקונסרבטוריון, ועד המורים ונציגיו מטעם ארגון המורים, רן ארז ויוחנן יומטוביאן.

כחלק מהמחאה יתקיים במוצאי שבת הקרובה קונצרט ברחבת היכל התרבות בשעה 20:45. המורים מקווים, כי לקונצרט יגיעו תומכים רבים. לדבריהם, הקונצרט יציג את שני גופי הביצוע המובילים של הקונסרבטוריון: מקהלת "ניצן" והתזמורת הייצוגית. מדובר בשני גופים, עטורי פרסים, המונים עשרות תלמידים וזמרים מוכשרים, המייצגים את המוסד בקונצרטים בכל רחבי הארץ ואף בחו"ל.

תלמידי הקונסרבטוריון והוריהם הביעו תמיכה במאבק מוריהם. במכתב תמיכה תיארה אחת האימהות, הילה רואימי, אם לשני תלמידים בקונסרבטוריון, את העשייה המוסיקלית, על כל גווניה, תוך מתן דגש גם על הפעילויות שאינן מסתכמות בהוראה היחידנית בחדר הלימוד. בין היתר כתבה רואימי: "בכאב רב אני צופה ביחס העירייה אל המורים והעמידה על המקח מולם. ברורות לי המצוקות התקציביות וכנראה שיש לאתר מקורות תקציביים לשמירה על מעמדם של המורים וצוות העובדים. אמירות העירייה למורים, כי דרישותיהם מופרכות, הינן אמירות קטנוניות, צרות אופקים. אנטי-תזה לערכיות ולמקצוענות של המורים ואנטי תזה להישגים אשר משיגה העירייה מפעילות האנשים הטובים הללו. המורים, כבר שנים מנסים להיאבק בדרכים ראויות, שלא על גב הילדים, אך דרכיהם אינם צולחות״.

מעיריית נתניה נמסר בתגובה, כי "בהמשך לפגישה החיובית שהתקיימה ביום רביעי, בהשתתפות ההנהלה הבכירה של העיריה בניהולו של מנכ"ל העירייה, הוצגו בפני יו"ר ארגון המורים ובפני ועד מורי הקונסרבטוריון היכולות הכספיות של העירייה/עמותת היכל התרבות וכן את השקעותיה של העירייה במוסיקה בכלל ובקונסרבטוריון העירוני בפרט. ראש העירייה, מרים פיירברג-איכר, רואה חשיבות עליונה בקונסרבטוריון העירוני ובחינוך מוסיקלי לילדים ועל כן הגשימה את חזונה לפני כ – 15 שנה והקימה מוסד מוסיקלי מוביל בעיר ובישראל. מתוקף כך, ראש העירייה הביעה את נכונותה לפעול לשיפור תנאי עבודתם של המורים ולהגדיל את את התקציב העירוני בכלמעלה מ – 35% לטובת רווחת המורים ותלמידי הקונסרבטוריון. משמעות הדבר היא בהקצאת תוספת של מאות אלפי שקלים להמשך פעילותו והצלחתו של הקונסרבטוריון בנתניה. בבדיקה שנעשתה במספר רב של קונסרבטוריונים בארץ, מתברר, כי מורי הקונסרבטוריון בנתניה נמצאים במעמד טוב מבחינת תנאי שכר והתנאים הסוציאליים וכאמור, עיריית נתניה תקצה תוספת של מאות אלפי שקלים להמשך הצלחתו של המוסד. ניכר כי יו"ר ארגון המורים, מר רן ארז, הבין וקיבל את התייחסותן של העירייה והעמותה בדבר הצורך להגעה להבנה ולפתרון הבעיה, בתקווה שגידול בתקציב של 35% למען המורים יקדם את ההבנות עם המורים. יצויין כי הצדדים קבעו שהמורים וארגון המורים יבחנו את הצעת העירייה עד לא יאוחר מהחמישה עשר ביוני. תקוותנו כי נגיע במהרה להסכם קיבוצי שיוגש לאישור ענף תאגידים עירוניים במשרד הפנים".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן