מועצת עמק חפר תזרז סלילת כביש עוקף חבצלת

1
121
תושבי שכונת שושנת העמקים נגד סגירת הכביש. צילומים עדי סלם

ראש מועצת עמק חפר, רני אידן, אישר ביום שני כי ייפגש בימים הקרובים עם ראש עיריית נתניה, מרים פיירברגאיכר, בנושא כביש חבצלת שבהוראת בית המשפט ובניגוד גמור לעמדת עיריית נתניה נחסם למעבר. גורמים בעיריית נתניה אישרו לנתניה און ליין, כי אכן תואמה פגישה והוסיפו, כי "לצערנו, כל מה שטענו במהלך השנים האחרונות ארע בפועל. לא אנחנו סיבכנו מצב, שיכול היה להגיע אל פתרונו כבר לפני שנים רבות".

מנותקים

במשך שמונה שנים הצליחה עיריית נתניה, בשורה של אמצעים ומאבקים משפטיים, לעכב את החלטת בית המשפט שהורה על חסימת כביש חבצלת למעבר. את הדרישה לחסום את הכביש בטענה כי אינו חוקי, הגישו באותה עת תושבי היישובים חבצלת החוף וצוקי ים. במשך עשרות שנים שימש כביש חבצלת כאמצעי החיבור היחיד עבור אלפים מתושבי צפון נתניה לכביש החוף לכיוון צפון. ניסיונות עיריית נתניה לזרז סלילת כביש עוקף, שעוד בשנת 2004 הודיעו במועצת עמק חפר כי הגישו התכניות וכי הוא תקוע בשל התנגדויות של תושבי אביחיל ושל מספר תושבים משכונת עין התכלת, עלו בתוהו כיוון שהכביש המיועד נמצא בשטח השיפוט של מועצת עמק חפר.

חסימת הכביש לפני כשבועיים, בהוראת בית המשפט כאמור, יצרה בעיה אותה לא צפו במועצת עמק חפר. תושבי שכונת שושנת העמקים, שעלפי האזור הגיאוגרפי משויכת לעמק חפר אבל בפועל מרבית השירותים ניתנים לתושבים בשטח העיר נתניה, מצאו עצמם מנותקים: לא רק כביש חבצלת נחסם עבורם, אלא גם כביש גישה פנימי המחבר בין שושנת העמקים לעין התכלת נחסם. חייהם של התושבים בשכונה המוזנחת הפכו לסיוט. נסיעה להוסטל, לדואר, לקופת חולים או בית חולים לניאדו כולם בשטח השיפוט של העיר נתניה הפכו למשימה מורכבת המאלצת לבצע עיקוף דרך חבצלת, משם לכביש החוף ועלייה דרך מחלף איינשטיין.

לחץ התושבים

בעקבות הפגנת תושבי שושנת העמקים, קיים ראש המועצה, רני אידן, שתי פגישות עבודה עם התושבים, שמצידם איימו כי יפעלו מול משרד הפנים ועיריית נתניה לסיפוחם הגאוגרפי לעיר. בעקבות הפגישה שהתקיימה ביום שני השבוע, נמסר, כי במועצה לא תיארו לעצמם את המצוקות הגדולות של תושבי שושנת העמקים. עקב כך נמסר בתום הפגישה, כי הוועדה המקומית לתכנון ולבניה מטעם המועצה תפעל להכשרת הכביש ולפתיחתו. לדברי התושבים, אידן מסר להם, כי מהלך זה צפוי לקחת כחצי שנה, ולכן יזום פגישה עם ראש עיריית נתניה, מרים פיירברג, על מנת לדון בפתיחת הכביש הפנימי המחבר בין שושנת העמקים לעין התכלת. עלפי הערכות תושבי שושנת העמקים, עיריית נתניה לא תמהר לאשר מחדש פתיחת הכביש הפנימי גם מכיוון שאינו עומד בתנאים הבטיחותיים הנדרשים וגם מכיוון, שלטענת עיריית נתניה, כביש פנימי זה גם כלול במסגרת הוראות בית המשפט.

ממועצת עמק חפר נמסר בתגובה לנתניה און ליין, כי "סוכם שהמועצה תפעל במגוון דרכים כדי לבדוק אפשרות לפתיחתו של קטע הכביש שנסגר זאת תוך התדיינות עם נציגי היישובים: שושנת עמקים, צוקי ים וחבצלת השרון. בנוסף, תעשה המועצה ככל יכולתה כדי להקל על תושבי שושנת העמקים בשגרת יומם".

מעיריית נתניה נמסר, כי "אכן נקבעה פגישה עם ראש מועצת עמק חפר. נשמח לעדכן בתוצאותיה".

תגובה 1

  1. אם תושבי שושנת העמקים רוצים לעבור לנתניה, למה לא נותנים להם? בטוח שיש דרך חוקית לעשות זאת , וזה בדיוק מה שצריך לעשות, ואז יחזור כביש הנוף לים להיות ציבורי לכולם ולא פרטי לבעלי ההון מחבצלת וצוקי ים.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן