מהו מבנה מסוכן? עיריית נתניה מרעננת הנחיות לציבור

על השאלה מהו מבנה מסוכן, על מי חלה האחריות לתחזק את הבניין ואיך אפשר למנוע את הסכנה? עונה מינהל ההנדסה בנתניה - במסגרת ריענון ההנחיות לציבור. 

1
667
פועלי בניין, דירות למכירה בנתניה
צילום fotolia

על השאלה מהו מבנה מסוכן, על מי חלה האחריות לתחזק את הבניין ואיך אפשר למנוע את הסכנה? עונה מינהל ההנדסה בנתניה – במסגרת ריענון ההנחיות לציבור. 

על רקע שורה ארוכה של בניינים מיושנים בכל רחבי הארץ, שהוצאו להם צווי הריסה במהלך החודשים האחרונים, עיריית נתניה מרעננת הנהלים לציבור.

מנהל ההנדסה בעיריית נתניה החל  בריענון ההנחיות לציבור, הנוגעות למבנים מסוכנים. בתוך כך, גם לדרכי הפעולה בנושא.

בדפי מידע שהועלו באתר האינטרנט העירוני  – מוגדר מהו מבנה מסוכן. בנוסף, כיצד פועלת העירייה בנושא, בהתאם לסמכויותיה.

על פי חוק העזר העירוני, מבנה מסוכן הוא מבנה שמהנדס מטעם העירייה בדק ומצא כי הבניין מהווה סכנה למחזיקים בו או לציבור. העירייה מחויבת לנקוט במספר צעדים, לרבות הריסת מבנים מסוכנים. לצד זה קידום התחדשות עירונית בבניינים שנבנו עד לסוף שנות השבעים. אפשרות נוספת, במקרים מסוימים, קידום וסיוע שיפוצי חזיתות.

החוק קובע, כי על בעלי דירות שקיבלו הודעה על מבנה מסוכן למלא אחר ההנחיות המפורטות בהודעה. במידה ולא יעשו כן, באפשרות העירייה לבצע את העבודות הנחוצות להסרת המסוכנות. כמו כן, לגבות מבעלי הדירות את עלות הביצוע.

לדיווח אודות מבנה מסוכן ניתן לפנות למוקד של עיריית נתניה 106 בהודעה קולית, בהודעת ווטסאפ, ובאמצעות אפליקציית מוקד נתניה.

בעיר נתניה היו שלושה מקרים בהם הוכרזו בעבר בניינים כמבנים מסוכנים. שני מקרים בבמרכז העיר אשר חייבו פינוי דיירים ו. במקרה שלישי שארע באזור קריית צאנז, נהרס מבנה. במקומו, לאחר שנים ארוכות, נבנה מבנה חדש על בסיס פינוי – בינוי.

בערים רבות, כדוגמת חדרה, הוחלט על הקמת ועדת בדיקה מיוחדת. תפקיד הוועדה הוא לבצע  בדיקות לכל הבניינים המיושנים בעיר. זאת למרות שהחוק מטיל האחריות ביצוע בדיקות תקופתיות על הדיירים.

 

תגובה 1

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן