מבצע אנטבה: רחוב על שם מישל באקוס גיבור אייר פראנס

1
361
מכבדים את זכרו של מישל באקוס, קברניט אייר פראנס - במהלך מבצע אנטבה

טקס קריאת רחוב על-שם מישל באקוס התקיים ביום חמישי, במעמד חטופי אנטבה שניצלו, בני משפחת באקוס,

ראש העיר, מרים פיירברג-איכר, שהובילה את היוזמה להנצחת שמו של מישל באקוס, אירחה בטקס הרשמי את שגריר צרפת בישראל אריק דנון, סגן ראש העיר ניס רודי סאל, מנהל אזורי אייר פראנס סטפן ונוברמייר, סגן מפקד מבצע אנטבה האלוף במיל' מתן וילנאי, אלוף גיורא איילנד ממפקדי הכוחות, דפנה ועידו נתניהו, נדב פרס, מנכ"לית מרכז פרס לשלום אפרת דובדבני וסורין הרשקו שלחם במבצע החילוץ ועוד.

מפגש מרגש של חטופי אנטבה במלון ווסט לגון בנתניה יחד עם פיירברג-איכר, בו סיפרו על אומץ לבו של באקוס שסירב לעזוב את נוסעיו היהודים והישראלים על אף שהחוטפים הציעו לשחררו.

את ההחלטה לקרוא לרחוב על שמו של באקוס, תושב העיר ניס לשעבר, קיבלה פיירברג-איכר לאחר היוודע דבר מותו. פיירברג יצרה קשר עם כריסטאן אסטרוזי, ראש העיר ניס, עיר תאומה לנתניה, והציעה לו לחנוך במקביל רחובות על שמו של הטייס ולהנציח בכך את פועלו.

"מישל באקוס, קפטן מטוס אייר פראנס הדגים אומץ, חמלה, מנהיגות ולב ענק"

"מישל באקוס לא לבש מדי צה"ל, לא היה לו נשק, לא היה לו אפוד מגן, אבל היה לו לב ענק, חיוך מאיר פנים, זקיפות קומה, אומץ, חמלה ומנהיגות", אמרה פיירברג-איכר במהלך הטקס.

"כאשר הטרוריסטים הפרידו בין הנוסעים הישראלים ושחררו את השאר, סירב מישל לעזוב את הישראלים. בחרנו להנציח את מישל באקוס בנתניה ליד חוף הים והטיילת היפה – 250 אלף תושבי נתניה יחד עם כל עם ישראל מוקירים תודה למישל באקוס, נתניה היא העיר המתאימה להנצחתו גם מכיוון שיש בנתניה את הקהילה הצרפתית הגדולה ביותר בישראל. נזכור לנצח את גבורתו", הוסיפה.

סטפן ונוברמייר מנהל אזור מזרח הים התיכון של קבוצת התעופה 'אייר פראנס KLM' אמר: "הקברניט מישל בקוס ז"ל מייצג את רוחם של כל צוותי ועובדי חברת 'אייר פראנס' בעבר, בהווה ובעתיד, עם תחושת מחויבות עמוקה, כבוד ומסירות מלאה לנוסעים שלנו ללא קשר ללאום, דת, תרבות, מגדר ו/או נטייה מינית. כבוד הוא לי להיות נוכח היום בעיר נתניה כנציג של קבוצת התעופה 'אייר פראנס KLM' ולהביע הכרת תודה על האומץ ועל תחושת המחויבות הראויה לשבח של הקברניט מישל בקוס".

כתבות נוספות העשויות לעניין את קוראי נתניה אונליין:

צריכת חשמל: האם עיריית נתניה חסכונית או בזבזנית?

נתניה: סקס אלים עורר בהלה בקרב השכנים

תנובות: נחנך אולם הוקי קרח הגדול בישראל

תגובה 1

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן