מאות ליוו את לירון כראדי בדרכו האחרונה

0
489
לירון כראדי - נתניה - אור עקיבא
לירון כראדי ז"ל. צילום מתוך עמוד הפייסבוק של לירון.

מאות תלמידים, בני נוער, חברים ובני משפחה ליוו את התלמיד לירון כראדי בן ה-17 ז"ל למנוחות בבית העלמין באור עקיבא. עיריית נתניה הביעה צער רב על מותו של לירון. חבר מועצת העיר, רפי ימין, הצטרף לחבריו הרבים של לירון כראדי, אשר ליוו אותו במסעו האחרון. צוות פסיכולוגים פתח מרכז סיוע לחבריו התלמידים. נמסר כי בעקבות המקרה הוחלט לבטל את כל המבחנים בבית ספר ש"י עגנון ואת מבחני המגן שהיו מתכוננים עד לסוף השבוע הקרוב. ראש עיריית אור עקיבא, יעקב אדרי, מסר, כי בעקבות הלוויה נדחו אירועי המימונה שהתקיימו לשעה זו במספר שעות והתקיימו במתכונת מצומצמת.

לירון ז"ל נסע עם חברים לבלות את חופשת חג הפסח בחוף לבנון בכנרת. ביום רביעי נעלמו לירון ועוד שני צעירים, נחמן איטח בן 21 מביתר עילית ואיתמר אוחנה בן 19 מקריית שמונה, במימי הכנרת שסערה עקב הרוחות החזקות. במהלך אותו בוקר של יום רביעי הצליחו שוטרי השיטור הימי לחלץ ממימי הכנרת למעלה מ-80 מתרחצים, אשר נסחפו או התהפכו בעת שהיו על גבי מזרני ים או אבובים, אולם לירון, נחמן ואיתמר נעלמו.

במשך שישה ימים נערכו חיפושים נרחבים אחרי השלושה. החיפושים נערכו על ידי ספינות של השיטור הימי, פרשים, לוחמי מג"ב, מתנדבים רבים, צוללים מיחידת המתנדבים של משטרת ישראל, אופנועי ים, מסוק משטרתי, סירות מתנדבים, צוללים, מתנדבי זק"א ורחפנים של מתנדבי זק"א. החיפושים נערכו בים וביבשה ומהאוויר. בין המתנדבים הרבים היו גם מתנדבים מנתניה וצוות מצילים מעיריית נתניה, בניהם ראש מנהלת החופים, ציון שדה, עודד אחרק ואייל עמרני.

לאחר ארבעה ימי חיפושים ותחינותיו של אביו של לירון כראדי לסיוע מהמדינה, פנה שר הפנים, אריה דרעי בצאת השבת לשר הביטחון, אביגדור ליברמן וביקש ממנו להתערב באופן מיידי להגברת קצב החיפושים אחר שלושת הנעדרים. בעקבות פנייתו הובאה לכנרת ספינה מיוחדת של חיל הים, מצויידת בסונאר לאיתור עצמים.

ביום שני האחרון, בתום שישה ימי חיפושים, איתר הסונאר שני עצמים בים. אל נקודות הציון הוזנקו צוללנים, אשר איתרו שתי גופות ומשו אותן מהמים. מספר שעות לאחר מכן הודיעה המשטרה, כי הנעדרים שזוהו הם לירון כראדי ז"ל ונחמן איטח ז"ל. יום לאחר מכן, ביום שלישי אותרה וזוהתה גופתו של איתמר אוחנה ז"ל.

מהמשטרה נמסר, כי הגופות אותרו בעקבות שימוש בסונאר ובציוד נוסף של חיל הים. בשעות הערב של יום שני התקבל מהסונאר, אשר סרק את האזור בו נעלמו הנעדרים, מידע, על פיו התגלו שני עצמים דמויי אדם. צוללנים נשלחו לשתי הנקודות בהן איתר הסונאר את העצמים ומשו מהים את גופותיהם של שניים מהנעדרים. הגופות אותרו במרחק של כ-600 מטרים מהחוף ובעומק של כ-30 מטרים. כאמור ביום שלישי איתר הסונאר עצם נוסף, אשר התברר, כי מדובר בגופתו של איתמר אוחנה. לאחר שנמשו מהים הועברו הגופות להליך זיהוי בבסיס השיטור הימי בדגניה.

מעיריית נתניה נמסר: "עיריית נתניה מביעה צער עמוק על מותו של הנער לירון כראדי ז"ל. יצויין כי מינהלת החופים, הוציאה במהלך החיפושים מתנדבים כשהם מצויידים בסירת מנוע, אופנועי ים וציוד צלילה, על מנת לסייע באיתורו של הנער. כמו כן, במהלך הימים האחרונים ליווה אגף הרווחה העירוני את המשפחה בתמיכה רגשית והתארגנות ראשונית במקום שהותם. הימים קשים למשפחה ואגף הרווחה ימשיך ללוות אותם בשעתם זו ובהתאם לצרכיהם. יצויין כי במקביל – מייד עם חזרתם של התלמידים הבייתה – פתח בית הספר עגנון את שעריו כמרכז סיוע. במסגרת זו, גוייסו היועצות החינוכיות של בית הספר וכן יועצות מבתי ספר אחרים, אשר בליווי פסיכולוגים מהשירות הפסיכולוגי חינוכי וכן מחנכי הכיתות בשכבה, מורי הכיתות ומורים נוספים שהביעו רצון להתגייס לנושא – פתחו קבוצות טיפוליות הן לתלמידים והן להורים שביקשו בכך.

עוד נמסר, כי "לבית הספר הוזמנו תלמידי השכבה, בכמה מעגלים, לרבות המעגל הקרוב ששהה בכנרת בזמן הארוע. כמו כן נעשתה פנייה לכל תלמידי השכבה ולכל תלמידי בית הספר שהרגישו צורך להגיע ובכל העת, עמדה מחנכת הכיתה, בקשר אישי רצוף עם התלמידים. לנוכח האסון, הוחלט בבית הספר גם לבטל מבחנים ומבחני מגן עד לסוף השבוע הקרוב".

אבלים וכואבים, חבריו של לירון כראדי
אבלים וכואבים, חבריו של לירון כראדי

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן