למרות ההבטחות פחי אשפה נשארו על המדרכות

0
226
פחים על המדרכות

לפני כשנתיים וחצי, לקראת חג הפסח, הכריזה עיריית נתניה בקול תרועה על מהפכת המחזור אליה יוצאת נתניה. במסגרת המהפכה פוזרו דפי מידע לתושבים על הפחים הכתומים ואיזו אשפה מתאימה לפחים אלה במסגרת כמובן מהפכת המחזור.

קדמה להצבת הפחים הכתומים, הצבת פחים כחולים שיועדו לנייר ולעיתונים. וכך הפכו מדרכות מרכז וצפון העיר לתערוכת פחים בצבעים כחול וכתום. מדי פעם הצטרפו אליהם הפחים הירוקים, שלא הוחזרו למקומם. בבדיקה שערך עיתון נתניה און ליין התברר, כי בעיריית נתניה לא נתנו את הדעת, כי במרכז ובצפון העיר רוב הבניינים הם ללא חדרי אשפה ובהעדר מקום לפחי המחזור, הם הושארו על המדרכות.

בחודש אפריל 2015 מסרו מעיריית נתניה, כי "מדובר בתהליך מורכב, מובנה ומוסדר המלווה על-ידי אנשי המקצוע של העירייה בהתאם לתכנית העבודה". בחודש יוני 2015, בחרו בעיריית נתניה לחזור על הדברים בצורה דומה ומסרו, כי "מדובר בתהליך מורכב, מובנה ומוסדר המלווה על-ידי אנשי המקצוע של העירייה בהתאם לתכנית העבודה. בימים אלו מסתיימת חלוקת הפחים הכתומים ברחבי העיר כאשר הליך ההסברה נמשך, כמובן שבהתאם לנעשה בשטח יופקו מסקנות לטובת שיפור מתמיד של הליך חשוב זה".

בחודש אפריל 2016, שינו בעיריית נתניה את סגנון התגובה והפעם טענו, כי הדברים נעשים בתיאום עם המשרד להגנת הסביבה: "העירייה, בתיאום עם המשרד להגנת הסביבה ותאגיד תמיר, מרכזת בהדרגה את הפחים הכתומים במקומות אשר לא יהוו מפגע. יחד עם זאת, ידוע לנו כי בשכונות הוותיקות ובמקומות בהם המדרכות צרות עדיין לא ניתן פתרון מיטבי. במקומות אלה בוחנת העירייה, יחד עם ועדי הבתים, מיקומים מתאימים לפחים שבחלקם יבוצעו גם בשטחים הפרטיים כמתחייב ע"פ החוק".

למרות ההבטחות למצוא פתרון לפחי האשפה, בדיקת נתניה און ליין – מערכת נתניה און ליין, העלתה, כי דבר לא השתנה, פחי האשפה עדיין מפוזרים על המדרכות, ברחובות רבים במרכז ובצפון נתניה. לא פעם חוסמים הפחים את המעבר להולכי רגל, שלא לדבר על אמהות עם עגלות תינוקות, שלא יכולות לעבור במדרכות צרות, ברחובות צרים.

חבר ועד בניין במרכז העיר מסר למערכת נתניה און ליין – נתניה און ליין, כי הוא מרגיש שבעיריית נתניה מנהלים מלחמת התשה נגד התושבים, דבר שגורם לתושבים לייאוש: "קשה לי לראות את הפחים על המדרכות, אבל אני כבר מיואש מהבטחות ריקות. לא פעם הפחים גדושים והאשפה מתפזרת על המדרכה. קשה להתעלם מכך, אבל אין לנו מה לעשות. כל פעם הם עושים שזה בטיפול ואין באמת טיפול. לא יכול להיות שלא מצאו במשך שנים פתרון לפחים האלה. מי צריך מחזור אם המחזור הפך למפגע תברואתי, שלא לדבר על כך שזה יכול להיות גם מפגע בטיחותי".

בעיריית נתניה כבר לא מבטיחים. בתגובה נצמדו לחוק האריזות וטענו, כי "חוק האריזות מחייב את העירייה בהפרדת אריזות למיחזור ולצורך כך פוזרו הפחים הכתומים. תהליך שינוי התשתית הינו ארוך שכן מדובר בהשקעה כספית של התושבים בשטחם הפרטי. במקומות בהם נעשים פרויקטים של פינוי בינוי, תמ"א 38, או כל שיפוץ רציני אחר מטמיעים גם את הכנסת העגלות. יש להתייחס לפחי המחזור ככלי חיוני בעל ערך חשוב ולא כמפגע בכל מקום באשר הוא".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן