ליל הסדר בפעם הראשונה כיהודים

0
194
סדר לדוגמא באולפן הגיור

בעוד שבוע יחול חג הפסח וברבבות משפחות בישראל יחגגו את ליל הסדר המסורתי. באולפן הגיור 'עמי יב"ע' בנתניה לא המתינו וכבר הכינו את התלמידים למעמד הסדר בו הם עתידים להשתתף לראשונה בחייהם.

באולפן הגיור נערך סדר פסח כהלכתו, שכלל את כל מרכיבי הסדר: מצות, יין, מרור וקריאת ההגדה. התלמידים שלומדים כבר זמן רב על חג הפסח ועל מנהגי ליל הסדר, נאספו יחד סביב שולחן ערוך ותרגלו את קריאת ההגדה, אכילת המצות עם המרור והחרוסת ושתית כוסות היין. ההתרגשות ניכרה בתלמידי באולפן, להם זו הפעם הראשונה בה הם יושבים סביב שולחן הסדר. בסוף הסדר, למדו התלמידים באולפן את מנגינות השירים אותם נהוג לשיר בסוף סדר ההגדה.

משה נועם המשמש כמורה בכיתת הגיור בעיר, בירך את המתגיירים: "ליל הסדר הוא הלילה שבו הפכנו להיות עם משוחרר וגאה, זהו יום ההולדת של האומה היהודית, לפני אלפי שנים. את סדר פסח מציינים יהודים בכל העולם בשרשרת דורות ארוכה מאין כמוה, והחל מהשנה גם אתם חלק מהעם היהודי".

נועם הוסיף וציין בפני המתגיירים, כי "אין ספק שהבחירה שלכם להצטרף לעם ישראל מוכיחה את הקשר האמיתי שיש לכם לעם הזה ולהיסטוריה שלו, ועם ישראל מחכה לקבל אתכם בזרועות פתוחות".

אורה, תלמידה מאולפן הגיור שהשתתפה בסדר, סיפרה: "אצלנו במשפחה לא חגגו את ליל הסדר, למרות שאבי יהודי. שמעתי קצת סיפורים בגן ובבית הספר כאן בישראל, אבל זו הפעם הראשונה שאני ממש מבינה את משמעותו של ליל הסדר – הרעיון שכל דור מעביר את סיפור יציאת מצרים לדור הבא. עוד מעט אסיים את תהליך הגיור, והילדים שלי יהיו יהודים וגם הם יספרו לילדים שלהם את סיפור ההגדה סביב שולחן הסדר".

"עמי אולפני גיור יב"ע" בראשות הרב חיים דרוקמן הוא אולפן הגיור האורתודוכסי הגדול בישראל. האולפנים פועלים בפריסה ארצית ונותנים מענה לאלפי מתגיירים בכל שנה, בלמעלה מ-35 כיתות לימוד ב- 20 ערים מאילת ועד נהריה שאליהן מצטרפות גם קבוצות גיור אישיות שמאפשרות התאמה לימודית בשעות גמישות. הלימודים מתקיימים בשפות שונות.

בנוסף ללימודים הסדירים נערכים שבתות משותפות ואירועים כיתתיים סביב חגי ישראל, כאשר כלל התהליך בשיתוף פעולה מלא עם בתי הדין ותחת חוקי הגיור של מדינת ישראל ובתיאום עם משרד ראש הממשלה.

מנהל "עמי יב"ע", כרמי רונן, מסר, כי "אנו שמים דגש גדול על החיבור של התלמידים למעגל השנה, לחגי ישראל, ושאר הימים שמציינים את ייחודו של עם ישראל. בהקשר הזה, פסח הוא חג מרכזי, כחג בו יצאנו לחירות, ובו קראנו גם לעולם כולו לצאת לחירות עולם."

מנכ"ל 'עמי יב"ע' נפתלי קנדלר, ציין: "אנו שמחים על כל אותם אלפים שהצטרפו בזכותנו לשרשרת הדורות היהודית. לשמחתנו, בזכות אולפן הגיור עמי הצטרפו עד היום לעם היהודי אלפי יהודים חדשים שהפכו לבשר מבשרה של היהדות. אנו מקווים להוסיף ולהכין עוד אלפים רבים של גרים שיוסיפו הרבה אור טוב לעם ישראל".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן