כתב אישום נגד ישראלי שמסר מידע לסוריה

0
85
אילוסטרציה. פוטוליה

הישראלי, תושב קלנסואה, חצה דרך ירדן את הגבול לסוריה לחבור למורדים; נשבה, עבר עינויים ומסר מידע לכוחות הסורים אודות ישראל

בית משפט השלום בפתח תקווה התיר הבוקר לפרסום, במקביל להגשת כתב אישום,  פרשיה ביטחונית בה היה מעורב יוסף נאסראללה, תושב קלנסוואה בן 21, אשר יצא מהארץ לסוריה על מנת לחבור למורדים הסורים, נשבה ומסר מידע לכוחות הסורים אודותיו ואודות ישראל.

את כתב האישום הגיש, עו"ד רועי רייס, מפרקליטות מחוז מרכז בגין מסירת ידיעה ברשלנות ויציאה שלא כדין.

על פי כתב האישום, שהוגש ע"י עו"ד רועי רייס, ביום 19.4.14, לפנות בוקר, הסתנן הנאשם דרך ירדן לסוריה, וזאת כדי לחבור לכוחות המורדים בסוריה ולסייע להם בלחימתם אל מול הממסד הסורי. הנאשם קיווה להיהרג במהלך לחימה זו, על רקע אמונתו הדתית כי מות "שהיד" מסוג זה יובילו לגן העדן, וכך יוכל להתאחד עם חברו המנוח, שנהרג בתאונת דרכים.

הנאשם נשבה ע"י הכוחות הסוריים והוחזק בתנאים פיזיים קשים כשמונה חודשים. במהלך תקופה זו, נחקר הנאשם באלימות ובעינויים בידי מספר גורמי ממסד סוריים, להם מסר בכפייה, מידע שונה אודות עצמו כאזרח ישראל, ואודות ישראל בכלל, אשר חוקריו מצאו שיהיה לתועלתם.

לאחר שחרורו חזר הנאשם לישראל, דרך ירדן. עם חזרתו לשטח ישראל נעצר על ידי כוחות הבטחון ונחקר, תחת צו איסור פרסום הפרשה. הנאשם נחקר על ידי השב"כ ובמהלך חקירתו הודה במיוחס לו.

עוד עולה מכתב האישום, כי תופעה של יציאת אזרחי/תושבי ישראל לזירת הלחימה ("ג'יהאד") בסוריה כדי להשתתף בלחימת המורדים נגד הממסד הסורי, הינה תופעה אשר מסכנת באופן ממשי את ביטחונה של מדינת ישראל.

בנוסף נודע, כי ארגון ג'בהת אל נצרה (חזית הסיוע) וארגון המדינה האסלאמית (דאע"ש), אשר מקור שניהם בארגון אלקאעידה עירק, מהווים את כוחות המורדים המרכזיים הפועלים בזירת הג'יהאד בסוריה.
מעצרו של הנאשם הוארך עד להחלטה אחרת.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן