כתב אישום: התחזה לבכיר בהוט מובייל ועקץ חברות

0
126
הג'קוזי שנמצא. צילום דוברות המשטרה

פרקליטות מחוז מרכז הגישה לבית משפט השלום בנתניה, כתב אישום נגד צעיר מנתניה (26) בגין ריבוי עברות קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, זיוף בכוונה לקבל דבר בנסיבות מחמירות, התחזות לאחר ועבירות נוספות. בנוסף נאשם הצעיר הראשון יחד עם צעיר נוסף (34), בעבירות קשר לפשע, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות בצוותא, החזקת רכוש חשוד ועבירות נוספות. מעשיהם של שני הנאשמים נפרסים על פני 19 אישומים.

כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד קובי מושקוביץ, כולל פרשיית מרמה במסגרתה התחזה הנאשם הראשון למנהל בכיר בחברת הוט מובייל, פנה לחברות עסקיות שונות וביקש בכזב לרכוש סחורות שונות בשם חברת הוט מובייל. בין החברות אליהן פנה הנאשם, חברת ניופאן, טמפו משקאות, היכל היין שקד גולן, ברימאג, סוכות נחלים, מצמן את מירוץ וחברות נוספות. במהלך השיחות הטלפוניות עם נציגי החברות, במסגרת ההתחזות, עשה הנאשם שימוש באמצעים טכנולוגיים כגון: יישומון "קקדו" במכשיר הסלולרי, המאפשר שינוי מספר הטלפון כך שיחזה כטלפון של חברת הוט, שימוש בכתובות דואר אלקטרוני הנחזות להיראות ככתובות של חברת הוט אותן פתח קודם לכן, זיוף מסמכי הזמנות רכש הנחזות להיראות כמסמכים רשמיים מטעם חברת "הוט מובייל" הנושאים את סמלי חברת הוט מובייל וחתומים בחתימה דיגיטלית ועוד.

עוד עולה מכתב האישום, כי לאחר שהוזמנה סחורה, נהג הנאשם הראשון לשלוח מובילים לאסוף את הסחורה ממחסני החברות. באחד המקרים הועברה הסחורה למחסן בנתניה שנשכר על-ידו קודם לכן, וכן למחסן אחר בנתניה, שנשכר על-ידי הנאשם השני, לצורך זה.

בחלק מן המקרים סופקה הסחורה ע"י החברות ובדרך זו קיבל הנאשם הראשון לידיו במרמה סחורה בשווי כולל של 1,131,967 שקל. במקרים רבים אחרים, הנאשם ניסה לקבל במרמה סחורות בשווי כולל של למעלה מ-2,988,054 שקל, אך במקרים אלו זיהו החברות כי מדובר במרמה ולא סיפקו את הסחורה לנאשם.

מהבקשה למעצר עד תום ההליכים עולה, כי בחיפוש בביתו של הנאשם הראשון נמצא מסמך הנחזה כהזמנת רכש, התואמת להזמנת הרכש שהתקבלה אצל אחת החברות שנעקצו. בעת מעצרו נתפס בכליו צרור מפתחות ובו מפתח למנעול המחסן, בו נמצאו מוצרי חשמל גנובים וכן ג'קוזי. כמו כן תועד הנאשם במצלמות האבטחה נכנס למתחם המכולות.

בנוסף עולה מהבקשה למעצר עד תום ההליכים, כי הנאשם הראשון הכחיש כל קשר למרמה ולהתחזות בשמה של חברת הוט מובייל ולמחסן בו נמצאו הסחורות, כמו כן שמר על זכות השתיקה. רק לאחר שהוטחו בו ממצאי החקירה מסר גרסה חדשה לפיה רומה על ידי אדם אלמוני ממנו רכש את הסחורה שהתבררה כגנובה. הנאשם השני הכחיש כל קשר למרמה. תחילה טען, כי את הסחורה שנמצאה במחסנו רכש בשוק בטירה, אך בהמשך שינה גרסתו וטען שהעביר את השליטה במחסן לנאשם הראשון.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן