כפר יונה – חוסר אונים בשל שיבושים קבועים באספקת החשמל

1
492
עמודי חשמל מתח גבוה - נתניה און ליין נתניה
צילום אילוסטרציה fotolia

האם לאחר שנים ארוכות של תקלות והפסקות חשמל מרובות בכפר יונה, בעיקר בשכונות המערביות, יזכו התושבים לאספקת חשמל סדירה ונטולת שיבושים והפסקות חשמל? לטענת חברת החשמל – הפעם – התשובה היא חיובית.

תושבי כפר יונה מורגלים בתקלות רבות באספקת זרם החשמל לבתיהם. גם מספר ישובים סמוכים סובלים מכך. הסיבה היא, ככל הנראה, התשתית הישנה, אשר מזה שנים לא שופרה.

חברת מועצת כפר יונה, עו"ד מיטל יצחקי טולדנו, שבאופן אישי, כמו רבים מתושבי כפר יונה מצאה עצמה מנותקת מחשמל, טוענת כי "הבעיה היא שהקו הראשי לכפר הוא קו שעובר דרך עמק חפר, קו מאד ישן שחייב החלפה. כל הזמן טוענים שיוחלף יחד עם ביצוע כביש עוקף 57 אשר מסלולו עובר  בתוואי קו החשמל ועבודות לביצועו יהיו חייבות לכלול התייחסות מקיפה ויקרה לקו החשמל. לא סביר להניח שיעשו היום שינוי בקו ועם סלילת העוקף יעשו שוב. לכן, לא נותר לנו אלא להמשיך ולהפעיל לחץ על שר התחבורה, משרד התחבורה ונתיבי ישראל לביצוע עוקף 57".

עיריית כפר יונה מפנה אצבע מאשימה

גם עיריית כפר יונה מפנה אצבע מאשימה לחברת החשמל. מעיריית כפר יונה נמסר לעיתון, כי "נושא הפסקות החשמל לאורך השנים בכפר יונה הם מחדל נוראי של חברת חשמל. עצוב שבשנת 2016 עיריית כפר יונה סובלת מהפסקות חשמל שחלקן הפסקות חשמל יזומות על-ידי חברת חשמל. בעת שיא ביקושים מסתבר שמתבצעות הפסקות חשמל להורדת עומסים – מלבד הפסקות הנגרמות בשל תקלות. עיריית כפר יונה תובעת מחברת החשמל פתרון לאלתר. ראש העיר אפי דרעי וצוותו פועלים מזה זמן רב בעניין מול אנשי התכנון והנהלת חברת חשמל".

סוגיית התקלות באספקת החשמל לכפר יונה, כך מתברר, הגיעה לאוזניהם של רבים משרי ישראל, לרבות משרד ראש הממשלה, בה הוצגה הבעיה אשר מהווה, בפועל, את אחד החסמים המרכזיים להמשך בינוי בשל תשתית לקויה ולא מספקת.

מחברת חשמל נמסר בתגובה, כי "חברת החשמל פועלת באופן רצוף לשיפור ותחזוקת תשתיות החשמל כדי לספק חשמל אמין וזמין בכל רחבי המדינה. בימים אלה מתחילה החברה בעבודות נרחבות, הצפויות להימשך מספר חודשים, לשיפור ושדרוג תשתיות לאורך כביש 57. מדובר בהשקעה של מיליוני שקלים. בתום העבודות תשופר באופן ניכר אספקת החשמל לכפר יונה והסביבה".

תגובה 1

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן