כפר יונה: אושרה תכנית מתאר כלכלית חדשה לעיר

1
6967
תוכנית מתאר כפר יונה

תכנית מתאר 2030 שאישרה מועצת כפר יונה בישיבתה האחרונה, תשנה, ככל הנראה את עתידה של העיר ואת הכנסותיה. בתוכנית פרויקטים משמעותיים של כמיליון מ"ר שטחי מסחר ותעסוקה, אשר, ככל הנראה, יכניסו כסף רב לקופת העירייה.

תכנית המתאר מתמקדת באטרקטיביות עירונית למגוון אוכלוסיות, חוסן כלכלי עירוני בדגש תעסוקה, עוגן ליישובי המרחב החקלאי ולרצף היישובים הפרברי – עירוני. כמו כן מתמקדת התוכנית במרחב ציבורי מטופח וחזות עירונית מיוחדת, בשילוב ערכי נוף ובטבע מקומי, פריסה הולמת של שירותי חינוך ורווחה עירונית ופיתוח משולב ומדורג בין מגורים, תעסוקה ושירותי ציבור – עם מערכות תנועה שתאפשרנה נגישות מרבית תוך שימור איכויות הסביבה. בנוסף כוללת התוכנית 19,900 יחידות דיור לאוכלוסייה של כ-66 אלף תושבים – גידול עצום במספר התושבים. כיום בכפר יונה מתגוררים כ-22 אלף תושבים.

במסגרת תכניות הפיתוח של שכונות המגורים החדשות במערב כפר יונה, נכלל שטח לפיתוח מסחר ומשרדים בהיקף של כ-35 אלף מ"ר. בנוסף, במסגרת תכנית המתאר ישנה תכנית לאזור תעשיה, אשר כוללת פוטנציאל לכ-120 אלף מ"ר של תעסוקה. במסגרת זו ישנה תכנית להרחבת אזור התעשייה עד לכביש 4.

אזור תעסוקה נוסף אשר יכניס כסף לקופת העירייה הוא אזור התעסוקה צומת בית ליד. כאזור תעשיה משותף עם מועצת לב השרון ופרדסיה, תקבל כל רשות את ההכנסות מהנכסים שבשטחה המוניציפלי. השטח בתחום כפר יונה יכלול כ-720 אלף מ"ר של שטחי תעסוקה.

לעיתון השרון שלי נמסר מעיריית כפר יונה, כי "תכנית המתאר זיהתה את הצורך המובהק בתכנונה של רכבת בתחום העיר – לרבות תחנת רכבת. מדובר על רכבת שתנוע בכיוון מזרח ומערב ותשרת את תושבי כפר יונה והסביבה. התכנון הוא לשנת היעד 2035, ולכן החשיבות עצומה כבר כיום – לזרוע את זרעי הפיתוח המסילתי להנאת הדורות הבאים".

ראש עיריית כפר יונה, אפי דרעי, מסר בתגובה, כי "מדובר בבשורה מהפכנית ובתכנית משמעותית מאוד, שתשנה את פניה של העיר כפר יונה בשנים הבאות מבחינת מסחר ותעסוקה, חינוך, תרבות ופנאי. כמיליון מ"ר שטחי מסחר ותעסוקה, צפויים להיבנות בעיר בשנים הקרובות – לצד מקומות בילוי ופנאי. יצירת מקומות מסחר ותעסוקה, שיהוו את העורף הכלכלי של העיר וישמרו על איתנותה, הם יותר מחשובים על מנת שנוכל להמשיך ולהעניק לתושבינו, את השירותים המוניציפליים האיכותיים והטובים ביותר".

ראש עיריית כפר יונה, אפי דרעי
ראש עיריית כפר יונה, אפי דרעי

תגובה 1

  1. הגיע הזמן שיעשו משהו אבל מדובר על עוד 12 שנים , מזכירה לכולם שאותו ראש עיר מכהן כבר 30 שנה ולא עשה דבר לשפר את הנושא חוץ מלאשר תחנות דלק בתי כנסת ובצי ספר דתיים .

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן