כיבוי אש – מתחילים לחזור לשגרה

0
306
לוחמי אש - כבאי נתניה
לוחמי אש נתניה נלחמים בדליקות. צילום דוברות כיבוי אש נתניה

במהלך הימים האחרונים פעלו לוחמי האש מתחנה אזורית נתניה במספר רב של אירועים. תחנת נתניה לקחה חלק נכבד באירועים השונים – גזרת ירושלים וישובי השומרון, יישובי השרון, זכרון יעקב, חלמיש חורשים וחיפה.

למערכת נתניה און ליין – נתניה און ליין נמסר, כי בשבוע שעבר הוזעקו צוותי לוחמי אש מכל הארץ ומנתניה לסייע בכיבוי שריפת הענק שפרצה בזכרון יעקוב. בתחילה חשבו לוחמי האש, כי מדובר בשריפה אחת, אמנם מאד גדולה והרסנית, אך לא תיארו לעצמם, כי בחמשת הימים הבאים הם ילחמו להציל בתים וחיי אדם.

ביום חמישי בשעות הצהריים הוזעקו הצוותים מנתניה לטפל בשריפה שפרצה סמוך ליישוב פורת. לאחר מספר שעות הצליחו לוחמי האש להשיג שליטה על האש. מבנה אחד נשרף. זמן קצר לאחר מכן הוזעקו לסייע בשריפה בכרמל, בירושלים ובמקומות נוספים.

דני יוספסברג, דובר כיבוי אש נתניה, מסר לנתניה און ליין, כי בנתניה פועלים 60 לוחמי אש, כאשר בכל משמרת יש כ-17 לוחמי אש. לוחמי האש נמצאים כמעט תמיד בכוננות ולא פעם מוזעקים מבתיהם, כפי שקרה עם פרוץ השריפות.

יוספסברג הוסיף : "הלוחמים שלנו השתתפו בכל האירועים. מחצית הכח הועבר לסייע באירוע בכרמל. שם פעלו בגזרת אחוזה ובית חולים כרמל. כיבינו בתים רבים. רצו מבית בוער אחד לשני. כיבינו כ-15 בתים בוערים, היכן שהיתה צמחיה או עצים צמודים לבתים, אלה הבתים שנדלקו. בשלב מסוים גם בית חולים כרמל היה בסכנה בעקבות התפשטות האש, אבל הצלחנו לעצור את הלהבות. עבדנו סביב השעון. לקחנו גזרה מאד משמעותית והצלחנו להציל המון המון בתים. זה היה מדהים. הבתים שנשרפו כליל היו הבתים שעלו באש בגל הראשון, טרם הגעת הכוחות מכל הארץ".

מערך כיבוי האש בארצות אחרות, כגון ארה"ב הוא גדול וחזקה. כפי הידוע על כל 1000 תושבים יש בארה"ב לוחם אש אחד. בארץ לעומת זה, מספרם של לוחמי האש זניח. בעיר כמו נתניה עם למעלה מ-200 אלף תושבים, ישנה תחנת כיבוי אש בה פועלים 60 לוחמי אש, שצריכים לתת מענה לאזור נתניה וכל יישובי השרון. לא אחת נשמעו ביקורות על כך, שלמרות הרפורמה, עדיין צריכים לגייס כמות גדולה יותר של לוחמי אש.

לשאלה האם אכן צריכים לגייס יותר לוחמי אש, מסר יוספסברג, כי "בארה"ב לא מדובר על גלי הצתות כלאה. השאלה היא בשביל מה בונים את הכוח. צריכים להיערך לסוג אירועים חדש – הצתות, כשהימים הטובים ביותר לכך הם מצומצמים. גלי הצתות יכולים להיות כל הקיץ, אבל הם מגיעים להיקפים גדולים בימים ספציפים, בהם תנאי מזג האוויר הם יובש, לחות נמוכה ורוחות חזקות".

לוחמי האש שנשארו בכוננות באזור נתניה הוזעקו לשריפות באזור זמר ובת חפר. גם בלילה שבין ראשון לשני פרצו שריפות ביער זמר. יוספסברג

מכיבוי אש נמסר, כי לוחמי האש של תחנת נתניה נעזרו במתנדבים, צופי אש ואף בצוות כבאים זרים מקפריסין. במהלך כל הימים האחרונים נרתמו לטובת תחנת נתניה מאות אזרחים אשר הרעיפו על לוחמי האש חבילות שי , מזון ושלל ברכות. לוחמי האש ביקשו להודות לכל תלמידי בתי הספר בנתניה והסביבה אשר שלחו ברכות ללוחמים וכן לכל אלו שסייעו ונרתמו למען הכבאים.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן