נתניה: הוקמה מינהלת התחדשות עירונית חברתית לשכונות

1
1146
יפעת טבג'ה - ראש המינהלת להתחדשות עירונית חברתית בשכונות נתניה
יפעת טבג'ה, ראש המינהלת להתחדשות עירונית חברתית בשכונות

בימים אלה החלה לפעול מינהלת חדשה בעיריית נתניה: מינהלת להתחדשות עירונית חברתית, בראשותה של יפעת טבג'ה.

למערכת נמסר, כי המינהלת הוקמה כחלק מהחלטת ממשלה מספר 2253  "הדרך החדשה", בשיתוף פעולה בין עיריית נתניה, משרד הבינוי והשיכון וכן הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית.

בהחלטה זו נקבע, כי אחד הכלים המשמעותיים לשילובם המיטבי של ישראלים ממוצא אתיופי בחברה הישראלית, הינו באמצעות עידוד וקידום תהליכים של התחדשות עירונית.

בעיר נתניה נכללות שלוש שכונות במסגרת ההחלטה: נאות שקד (אזורים), שכונת רמת ידין (דורה) ושכונת קריית נורדאו – בהן כבר החלו תהליכים של תכנון מתארי שכונתי וכן צפויה להתבצע פעילות ממוקדת לעידוד תהליכי התחדשות.

המינהלת החדשה הוקמה, כך נמסר, תחת מינהל תפעול בראשותה של ליזי אורון – זאת כחלק מראייה כוללת של ניהול השכונות והרובעים בעיר וכאמצעי משלים להשגת איכות חיים וסביבה.

לדברי יפעת טבג'ה, המינהלת תהווה מרכז מידע, תעניק לבעלי הדירות ייעוץ, ליווי, תמיכה והכוונה לטובת קידום תהליכי ההתחדשות.

עוד מסרה יפעת טבג'ה, כי המינהלת שמה דגש מרכזי על ההיבט החברתי במסגרת התהליכים המקודמים בשכונות ותהווה גורם מתאם ומתווך בין עיריית נתניה, משרד הבינוי והשיכון, הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, רשויות התכנון, הרווחה, יזמים וכו'.

במינהלת יועסקו, בנוסף, מספר עובדים בעלי רקע והכשרה חברתית ותכנונית במטרה לחזק את הקשר עם הקהילה בשכונות. משרדי המינהלת ממוקמים ברחוב קריניצי 6, בשכונת נאות שקד ועומדים בימים אלה לקראת מתיחת פנים משמעותית.

תגובה 1

  1. […] ציוץ !function(d,s,id){var js,fjs=d.getElementsByTagName(s)[0],p=/^http:/.test(d.location)?"http":"https";if(!d.getElementById(id)){js=d.createElement(s);js.id=id;js.src=p+"://platform.twitter.com/widgets.js";fjs.parentNode.insertBefore(js,fjs);}}(document, "script", "twitter-wjs");השבוע הגיע לסיומו קורס ראשון מסוגו: "לוחמים לסייבר". במסגרת הקורס, כ-30 משתחררי נובמבר מהמערך הלוחם בצה"ל (חי"ר, איסוף קרבי, תותחנים, הנדסה קרבית, חה"י, חה"א ועוד) זכו לקחת חלק בתכנית ייחודית של אגף התקשוב וההגנה בסייבר, אשר מעניקה להם כרטיס כניסה לתחום הגנת סייבר והזדמנות לרכוש מקצוע מבוקש לאזרחות. מדובר בקורס המיועד ללוחמים בסיום שירותם הקרבי, אשר להם זיקה לתחום הטכנולוגיה, סייבר ונתונים מתאימים. במהלך הקורס, שאורכו כשבעה שבועות, למדו הלוחמים את מקצוע "מיישם ההגנה בסייבר", מקצוע חדש ומפתח בעולם הסייבר בצה"ל ובאזרחות אשר מהווה את הקו הראשון להגנה באירועי סייבר ואחראי על ניטור הרשתות. הייעוד המרכזי של קורס "מיישם ההגנה בסייבר" הוא ללמוד ולהכיר את השיטות שבאמצעותן צה"ל מגן על הרשתות, ועל האיומים הקיימים בהן. משתתפי הקורס הופכים למומחי הפעלה של הכלים והתוכנות אשר באמצעותם מגנים על הרשת. הפיילוט התקיים בבית הספר הארצי לקשר, תקשוב וסייבר (בה"ד 7) בקריית ההדרכה. בסיום הקורס מוענקת ללוחמים תעודת הסמכה מטעם מערך הסייבר הלאומי שתהווה עבורם מקפצה מהשירות לעולם ה-סייבר. לתעודה זו משמעות גדולה באזרחות- היא תאפשר ללוחמים, אשר תרמו רבות לביטחון המדינה, להשתלב בתפקידים יוקרתיים בתחום. למתאימים הוצעו משרות התלמדות וקבע באגף והשאר יוכלו להשתלב בגופי ביטחון מקבילים או לצאת לעולם ההייטק והתעשייה האזרחיים עם הכשרה מעשית. התכנית הייחודית נולדה מתוך רצון של אגף התקשוב וההגנה בסייבר להעניק את הכלים והידע המצויים בידו ללוחמים מתוך הוקרה לתרומתם ולשירותם המשמעותי. זאת כחלק מתכנית רחבה של זרוע היבשה להעצמת הדרג הלוחם. מפקד בה"ד 7, אל"ם חיים אבודרהם: "השאיפה שלנו היא להיות שותפים בפיתוח של קהילה חדשה שמתפתחת בצבא בשנים האחרונות, קהילת ההגנה בסייבר. עלינו להביא את המקצועיות והרלוונטיות של צה"ל בתחום ברמה הגבוהה ביותר על מנת שנוכל לאפשר את חופש הפעולה של צה"ל במימד הקיברנטי וביצוע המשימה באופן היעיל ביותר". תושב נתניה שסיים את הקורס: סמ"ר ד', לוחם בגבעתי ותושב העיר נתניה, הוסיף כי : "הקורס הוא דרך מעולה לרכוש כלים, ידע וניסיון בתחום בשביל שאוכל לעבוד במקצוע בעולם האזרחי". חדשות נתניה – כתבות נוספות: תביעה במיליונים: התאום הרעיב את אחיו בבטן האם הוקמה מינהלת התחדשות עירונית חברתית לשכונות […]

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן