יוצאים לטייל בחג?

0
87

במד"א פרסמו השבוע את המדריך לשמירה על בריאותכם במהלך החג וימי חול המועד ;  במד"א מזהירים  מהסכנות האפשריות בטיולים

בחג הפסח, כמו גם בכל חגי ישראל, יוצאים המוני משפחות לטיולים ברחבי הארץ. פסח מסמל את תחילת עונת הטיולים ובמד"א נרשמת עלייה משמעותית במספר המטיילים הנפגעים. על מנת להימנע מפגיעה ושמירה על בריאותכם פרסמו במד"א אזהרות למטיילים

חשוב להתכונן מראש לטיול ולהצטייד בכמויות גדולות של שתייה – רצוי מים קרירים או קרים, לא פחות מ 3 ליטר מים לאדם. מומלץ ללבוש מכנסיים ארוכים, כובע עם שוליים רחבים, חולצות עם שרוול ארוך, נעליים סגורות (רצוי גבוהות) ובשום פנים ואופן לא סנדלים.

כדי להימנע משיזוף יתר שמסוכן לעור, חשוב מאוד להצטייד בקרם הגנה בעל מקדם הגנה גבוה.

בימים חמים ובשהייה בחוץ מאבדים נוזלים ומלחים בזיעה ואפשר להגיע להתייבשות, מומלץ שלא לטייל ב"שעות החמות".

הקפידו לטייל בשבילים מסומנים ולא לסטות מהם, מומלץ לטייל תמיד, לכל הפחות, בזוגות.

יש להקפיד להשגיח על ילדים ופעוטות- הן בתוך הרכב והן מחוצה לו. שימו לב שלא להשאיר אף ילד ברכב ולו לדקות ספורות. רכבים מתחממים במהירות גבוהה ביותר ועלולים לגרום לסכנת מוות גם בזמן קצר. אין להשאיר ילדים ברכב ללא השגחה, גם כאשר המזגן פועל והחלונות פתוחים, מחשש שמא ייפגעו. בנוסף, הקפידו להשאיר לצד הילדים בספסל האחורי בקבוק שתיה, על מנת שיוכלו לשתות ויימנעו מסכנת התייבשות גם ברכב. בנסיעות ארוכות, כדאי להקפיד ולהצל את החלון שבסמוך לילד בעזרת חיתול בד או כיסוי חלון.

בשעת הטיול, יש להקפיד שלא להרים סלעים ואבנים, להימנע מטיול בתוך צמחיה עבותה ולהקפיד לטייל אך ורק בלבוש ארוך ובנעליים גבוהות. גם בימים אלה, ממשיכות להתקבל במד"א בקו חירום 101 קריאות על הכשות נחשים ברחבי הארץ- ועל כן יש להקפיד על משנה זהירות.

הישמרו במיוחד בקרבת מקורות מים! חל איסור מוחלט לאפשר לפעוטות ולילדים להסתובב לבדם לצד מקורות מים ללא השגחת מבוגר. חל איסור מוחלט לרחוץ בחופי הים ללא השגחת מציל. שימו לב לגדר גם בריכות פרטיות, לסגור את דלתות חדר האמבטיה בבית – על מנת שלא לאפשר לילדים למעוד חלילה אל תוך מים העלולים לסכן את חייהם.

שימו לב: תנועה רבה צפויה בכבישי ישראל במהלך כל ימי החג וחול המועד. יש להימנע מנהיגה בחוסר תשומת לב, עיסוק בסלולרי בעת הנהיגה, ואף התעסקות ברדיו, או בכל דבר אחר העלול להסיט את תשומת ליבו של הנהג ולו לרגע מן הכביש.

מומלץ להצטייד בערכת עזרה ראשונה תקנית של מד"א לכל מקרה.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן