חשש מפני פיגוע הוביל למעצר שני פלשתינים

0
97
שוטרי משטרת נתניה בתחקור החשודים. צילום יוני ג'ורנו

ביום רביעי בשעות אחר הצהריים ישב יוני ג'ורנו, תושב נתניה בבית קפה במרכז העיר. במהלך שהייתו בבית הקפה הגיעו שני צעירים בעלי חזות מזרחית. השניים שנשאו איתם תיקים גדולים ותפוחים התיישבו בבית הקפה.

ג'ורנו שחשד כי מדובר בתושבי השטחים הזעיק את המשטרה. בתוך דקות ספורות הגיעה למקום ניידת. ג'ורנו סיפר, כי בתחילה טענו החשודים, כי הם ערבים תושבי ישראל וכי אין ברשותם תעודות מזהות. השוטרים לא ויתרו ובחיפוש שערכו עליהם מצבו תעודות זהות כתומות של תושבי השטחים. שני החשודים אף טענו, כי יש בידיהם אישורי שהיה בישראל והציעו אותם לשוטרים. השוטרים בדקו באמצעות המסוף ועצרו את השניים בחשד שאישורי השהייה מזוייפים וכי מדובר בשוהים בלתי חוקיים.

ג'ורנו מסר לנתניה און ליין, כי "הם התיישבו מולי, כאשר ברור כי זו לא הסביבה הטבעית שלהם, המראה שלהם הזכיר לי את שני החבר'ה הצעירים מהפיגוע במתחם שרונה מרקט, והרגשתי לא בנוח, השניים הביטו כל הזמן לצדדים, ואני חששתי שהינה כל רגע הם עלולים לשלוף משהו ובהתקף זעם לפגוע בסועדים הרבים, המצב במדינה מתוח, ירושלים בוערת והחלטתי לחייג מייד למשטרה, נתתי תיאור מלא ובנוסף נשארתי על הקו עם המוקדנית עד להגעת השוטרים תוך שאני מכוון אותם לחשודים עד שנוצר מגע וניתקנו את השיחה".

ג'ורנו ציין את תגובת המשטרה המהירה ואת טיפול השוטרים במקרה באופן מקצועי ובנחישות: "אני רוצה לציין כי פעולת המשטרה הייתה מהירה מאוד, מרגע שצלצלתי ועד לרגע המגע עם החשודים לא עברו יותר מ-8 דקות. הטיפול באירוע היה בנחישות, אבל בנחישות רבה. השוטרים עשו עבודתם נאמנה, במקצועיות רבה, בלי רעש, לקחו את החשודים להמשך טיפול בתחנת המשטרה".

ג'ורנו הוסיף, כי אינו יודע אם מנע אירוע פח"ע או משהו אחר, אולם עקב המצב הבטחוני הוא החליט לדווח למשטרה: "צר לי על המצב המדיני ביטחוני שאנו נמצאים בו, הלוואי שיגיע היום שאזרחי ישראל יישבו בבתי קפה בלי שומרים ובלי פחד, לצד בני מיעוטים. אולי אני אופטימי, אבל אני עדיין מאמין שיבוא יום".

גורמים במשטרה מסרו, כי נפתחה חקירה בעניין שני החשודים וכי החשד הוא שהיו בידיהם אישורי שהיה מזוייפים.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן