חשש כבד לחייהם של הנעדרים בכנרת

0
212
השיטור הימי בחיפושים אחר הנעדרים, צילום דוברות המשטרה

ביום שישי עם אור ראשון התחדשו החיפושים אחר שלושת הנעדרים, בהם נער מאזור נתניה, אשר נסחפו ביום רביעי האחרון במימי הכנרת ומאז הם מוגדרים כנעדרים. כוחות ההצלה הביעו חשש כבד לחייהם של שלושת הנעדרים.

במהלך הלילה בוצעו סריקות על ידי השיטור הימי במי הכנרת, ניידות משטרת ומתנדבים ערכו סריקות על ציר החוף בניסיונות איתור שלושת הנערים. עם בוקר, התחדשו החיפושים הנרחבים אחר הנעדרים, בהם כוחות משטרת מתוגברים ומתנדבים הפועלים בים, ברצועת החוף ובאוויר.

מהמשטרה נמסר, כי כוחות משטרה ומתנדבים אשר מרכזים את מאמצי החיפוש בים, ביבשה ובאוויר באיתור הנעדרים כוללים: שוטרי שיטור ימי, פרשים, סיירים, לוחמי מג"ב, מסוק משטרה, מתנדבי משטרה מיחידת הצוללים, יחידת צוללים של כב"ה וזק"א, סירות אזרחיות ומטוסי אולטרא לייט.

עוד נמסר מהמשטרה, כי "בהתאם להערכת מצב שבוצעה בשעות הלילה ובהתאם לתנאי מזג האוויר, החיפושים במים יתמקדו מול רצועת החוף המזרחית ובסמוך לאזורים בהם הנעדרים נראו לאחרונה.

במשטרה פרסמו כללי בטיחות לנופשים בחופי הכנרת – יש להיכנס למים רק בחופים המוכרזים המעניקים שירותי הצלה, אין להיכנס לעומק המים עקב סכנת היסחפות, אין להיכנס למים על גבי אבובים או מזרני ים עקב סכנת היסחפות, ככלל, רצוי לא להיכנס למים לבד, בדגש לילדים קטנים, אלא בלוויית אדם נוסף מבוגר.

מאות נופשים ומתרחצים, ביקשו לבלות את חופשת חג הפסח בכנרת, אולם לחלקם החופשה הפכה לסיוט שעדיין לא הסתיים. ביום רביעי סערה הכנרת עקב רוחות חזקות. בעקבות הסערה נסחפו עשרות רבות של נסחפים, רובם המכריע ניצל, אולם שלושה עדיין נעדרים ומתנהלים אחריהם חיפושים נרחבים.

מהמשטרה נמסר, כי משעות הבוקר של יום רביעי חילצו שוטרי שיטור ימי מהמים למעלה מ-80 מתרחצים, אשר נכנסו לכנרת על גבי מזרני ים או אבובים ונסחפו או התהפכו עקב רוחות מזרחיות עזות.

בנוסף נמסר, כי סמוך לשעה 11:00 נכנסו מספר נופשים בחוף לימי הכנרת על גבי מזרני ים ונסחפו עקב הרוחות החזרות. באירוע הראשון נסחפו בחור ובחורה שהיו על גבי מזרן ים והתהפכו. הבחורה חולצה על ידי אופנוע וים ואילו חברה – צעיר בן 21 נסחף והוגדר כנעדר.

באירוע נוסף נכנסו שני נערים בני 17 להתרחץ בים על גבי מזרון ים. שני הצעירים נסחפו גם הם. אחד מהם חולץ על ידי רוכב אופנוע הים, אשר חילץ דקות קודם לכן את הבחורה. חברו של הנער, נסחף והוגדר אף הוא כנעדר.

באירוע שלישי נסחפו מספר נערים, אף הם היו על גבי מזרן ים. שני צעירים הצליחו לחלץ את עצמם. צעיר נוסף, בן 19, עדיין נעדר. כאמור החיפושים אחר הנעדרים נמשכים זה היום השלישי, תוך חשש כבד לחייהם.

יחידת הצוללנים של זק"א נערכת ליום נוסף של חיפושים בכנרת. צילום דוברות זק"א
יחידת הצוללנים של זק"א נערכת ליום נוסף של חיפושים בכנרת. צילום דוברות זק"א

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן