חשד: תקפה את בעלה והתלוננה נגדו

0
95
עו
מייצג. עו"ד גל שר-טוב

תושב האזור (30) נעצר ביום שישי האחרון, בחשד שתקף את אשתו. בתלונה שהגישה למשטרה טענה האישה, שנמצאת בהריון מתקדם, כי הותקפה על ידו במכות אגרוף רבות, בעת שהלכו במרכז נתניה, ואף אוימה על ידו. החשוד הכחיש את העבירות המיוחסות לו.

במוצאי שבת הובא החשוד להארכת מעצר, נציג המשטרה ביקש להאריך את מעצרו בארבעה ימים. פרקליטו של החשוד, עו"ד גל שרטוב, טען, כי למרות שהאישה טענה, כי התקיפה אירעה על פני מספר רחובות ראשיים בנתניה, לא טרחה המשטרה לחפש מצלמה אחת, שאולי תיעדה את המקרה. "מדובר בשני הרחובות הראשיים ביותר בנתניה, שמלאות מצלמות אבטחה. ביקשתי מהמשטרה תמונות, הם מצאו שתי תמונות שהמתלוננת הולכת אחריו, רואים בבירור שהיא בא מאחוריו ודוחפת אותו, לא הגיוני שאחרי שהכה אותה באגרופים היא הולכת אחריו ובדרך עוד תוקפת אותו".

עו"ד שרטוב ביקש מבית המשפט לא להיענות לבקשת המשטרה להאריך את מעצר החשוד בארבעה ימים, כי "המשטרה לא חשבה שצריך לחקור אותה, הטבעי הוא לעצור את הגבר". בית המשפט נענה לבקשת עו"ד שרטוב והאריך את מעצרו של החשוד ביומיים בלבד. ביום שני הובא החשוד פעם נוספת לבית המשפט, שם שוחרר בתנאים מגבילים, זאת בעקבות צילומים ממצלמות אבטחה ועדי ראיה, אשר סתרו את גרסתה של האישה.

עו"ד שרטוב מסר למערכת נתניה און ליין – נתניה און ליין, כי "הפעלנו לחץ על היחידה החוקרת לבצע פעולות דחופות וחשובות לאיתור עדי ראיה ומצלמות אבטחה שיוכלו לאושש את גרסתו כי לא רק שלא תקף אותה אלא שהיא זו שתקפה אותו באגרופים וקיללה אותו תוך שהוא מנסה להתחמק ולעזוב את המקום, כאשר היא דולקת בעקבותיו לאורך מאות מטרים, תוקפת אותו ולא מרפה באובססיביות. עדי ראיה שאותרו וצילומים ממצלמות אבטחה שאותרו על ידינו ונמסרו למשטרה אוששו את הטענות. פעולות חקירה נוספות שביצעה המשטרה בעצמה העלו כי אכן האשה שיקרה בעדותה ואף קיים חשש שפגעה בעצמה על מנת להפלילו".

עוד מסר עו"ד שרטוב, כי בעקבות הצילומים ממצלמות האבטחה נמסר מהמשטרה, כי האישה תוזמן לחקירה: "אני שמח שהצלחנו להוכיח את חפותו של הבחור הצעיר כבר בשלב ראשוני זה, לצערי, צילומים נוספים שלאור מחדלי המשטרה לא נאספו, וייתכן וכבר נמחקו, היו מחזקים את הדברים עוד יותר באופן ברור וחד משמעי. החשוד שוחרר מהמעצר בהרחקה בלבד ובחתימת ערבות עצמית בלבד והפקדה כספית להבטחת התייצבותו ותו לא. חבל שהדברים לא נבדקו במהירות ובשקדנות רבה יותר, הדבר נובע ככל הנראה מחוסר בכח אדם ואולם כאשר המדובר בדיני נפשות ובמעצר שווא כזה, הנזק הוא לעיתים בלתי הפיך גם לחשוד עצמו וגם למתלוננות האמיתיות שאמורות לקבל את הגנת המערכת המשפטית. אנו נתקלים, לצערי ביותר ויותר מקרים שבהם נשים מנצלות את האמון, הכמעט עיוור, שהמערכת רוכשת להם כדי להשיג פגיעה, הרחקה והפעלת אמצעי לחץ בלתי הוגנים כלפי בני זוגם והדבר יוצר תחושות קשות מאד בציבור".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן