חשד: הלבינו כספים בהיקף של מיליוני שקלים

0
154
שטרות כסף. (mourgfile)

היחידה הארצית של משטרת ישראל עצרה ביום חמישי פנות בוקר, שני תושבי ירושלים ותושב נתניה, כבני 30, בחשד לביצוע עבירות הלבנת הון בהיקף של מיליוני שקלים. מעצרם בוצע בתום חקירה סמויה שהתמקדה בחשדות.

ראשיתה של הפרשיה, במידע שהתקבל ביחידה בדבר חשד, כי השלושה ואחרים חברו יחדיו, על מנת להלבין כספים שמקורם בחו"ל ושהושגו במרמה, וכי פעילותם נמשכת עפ"י החשד מזה מספר שנים.

ביום חמישי לפנות בוקר, עם מעבר החקירה לשלב הגלוי, נעצרו השלושה. במהלך מעצרם נערך חיפוש בבתיהם אחר מסמכים הקושרים אותם לעבירות המיוחסות.

בדיון על הארכת מעצרם, טענה נציגת המשטרה, כי מדובר בפרשיה רחבת היקף שהתרחשה על פני מספר יבשות, בהן אירופה וארצות הברית: "אנו מייחסים לחשודים עבירות מרמה, הלבנת הון, קשירת קשר לביצוע פשע, אלו הן עבירות חמורות שבוצעו על ידי מספר מעורבים. בחודשים האחרונים ביצענו פעולות רבות ובכוונתנו לבצע עוד מספר פעולות המצריכות מעצרם של החשודים".

עוד מסרה נציגת המשטרה, כי החשודים הקימו תשתית מאורגנת ומתוחכמת של העברת כספים ברחבי העולם. כמו כן נודע, כי החקירה הסמויה החלה בחודש אוגוטס בשנה שעברה וכי ככל הנראה מעורבים עוד חשודים בפרשה. אחד החשודים בפרשה נחקר במהלך השנה שעברה אודות פרשה אחרת, דומה, אולם לא נמצאו כל ראיות נגדו והוא שוחרר.

החשודים הכחישו את העבירות המיוחסות להם. לטענתו של אחד החשודים, כי לכל פעולה שבוצעה יש הסבר, קבע שופט בית משפט השלום בראשון לציון, עמית מיכלס, כי "אני סבור שטענה זו עומדת במובן מסויים בסתירה בעובדה שהחשוד שתק בחקירתו ולא השיב על שאלה אחת שנשאל. כידוע זכותו של כל חשוד לשמור על שתיקה ולהמנע מהפללה עצמית. עם זאת כבר נקבע לא אחת שיש בכך כדי לעכב את החקירה לאור העובדה, כי על היחידה החוקרת נטל להוכיח כל פרט ופרט שיתכן שהסבר כזה או אחר היה מייתר".

נציגת המשטרה ביקשה להאריך את מעצרם של שלושת החשודים בשבעה ימים, אולם שופט בית משפט השלום בראשון לציון, עמית מיכלס, נענה חלקית לבקשת המשטרה והאריך את מעצרם של החשודים בחמישה ימים – עד ליום שלישי.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן