חוף סירונית – נתניה ומשכירי הכיסאות: מחסור בשטח פנוי בחינם ליד קו המים

2
530
חוף סירונית. צילום ארכיון באדיבות עמותת צלול

 

במדידות שערכה עמותת צלול, זו השנה הרביעית בחופים ברחבי הארץ, נמצא שבחלקם השתלטו הזכיינים משכירי הכיסאות על כל השטח הפנוי, עד קו המים. מאיה יעקבס, מנכ"ל "צלול", אמרה לנתניה און ליין כי באופן כללי בישראל, "מי שרוצה לשבת בחינם על מגבת לא מוצא מקום, והוא נאלץ לעבור לחופים הלא מוכרזים – שאין בהם מצילים, תוך סיכון חיים"

מדידות שערכה עמותת צלול בסוף יולי 2015 בכ-20 חופים לאורך הים התיכון והכינרת  בחיפוש אחר מקום פנוי וחופשי מתשלום, מצאה שבחלק מהחופים חל שיפור לעומת מדידות דומות שבוצעו אשתקד, אך ישנם חופים בהם המצב רק החמיר. כמצופה, תל אביב עדיין הצפופה ביותר. כך למשל, בחוף הצוק צפון (6,900 מ"ר) אין אפילו מטר אחד פנוי מכיסאות להשכרה. הכיסאות פרושים עד כ-2 מ' מקו המים, ואינם מותירים מקום פנוי לישיבה ללא תשלום. לשם השוואה, מדידת אשתקד מצאה שטח של כ-4,100 מ"ר לבילוי ללא תשלום. המרחק הממוצע של הכיסאות מקו המים היה אז 6 מ'.

החופים המצטיינים הם חופי הצפון – חוף שבי ציון, חוף דור (המוכרז) וחוף דדו, חיפה – שכולם פנויים מכיסאות ומזמינים בילוי שאינו כרוך בתשלום. חוף סירונית בנתניה מקצה 66% משטחו – 10,000 מ"ר – לשטח הפנוי מכיסאות להשכרה. רוב השטח נמצא אמנם בעורף החוף, במרחק של 40 מ' מקו המים, אך ישנו שטח פנוי גם באמצע החוף, רק 10 מ' מקו המים. עם זאת, קו הכיסאות הראשון מגיע כמעט עד המים.

בדיקת "צלול" כללה – גם – סקר מחירים בקיוסקים ובמסעדות בחופים, והשוואה למחירים שנגבו בתקופה המקבילה אשתקד. בנתניה, כידוע, נקבעו מחירים אחידים לחלק ממוצרי הבסיס (מים וקרטיב לדוגמא) – מחירים הנמוכים משמעותית מהמחיר הממוצע הארצי. כך גם ברמה ההשוואתית ביחס לשנה שעברה ניתן לראות את ההוזלה. בתחום השכרת הכיסאות חוף סירונית ברשימת החופים הזולים בישראל עם חמישה שקלים לכיסא. ובכל זאת, אבטיח – כנראה – הוא המוצר הכי יקר בחופי ישראל. המחיר הממוצע, בנתניה, הרצליה ותל-אביב נע בין 36 ועד 39 שקלים – זאת בניגוד לחוף דלילה באשקלון, שם המחיר עומד על ממוצע של 15 שקלים בלבד.

2 תגובות

  1. כן רק חבל שאנשים רוצים לשבת בלי כיסאות עם סדין על חוף הים זה בלתי אפשרי כי בעל הכיסאות תופס את כל החוף אז איך בדיוק החוף הוא לא פרטי???

  2. אתמול הלכנו לים מול המעלית.
    תקעתי שמשיה ושני כיסאות בקו הראשון מו המים ממש.
    אף אחד לא בא וביקש לפנות אותנו כולל בעל הזיכיון להשכרה.
    היינו 3.5 שעות והיה נפלא.
    לא צריך להקצין,הכל עבר בשלום.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן