חג במעצר: הערר נדחה – אשתו של אסי אבוטבול תשאר במעצר

0
133
צילום פוטוליה

בית המשפט המחוזי דחה את ערעורה של קרל אודיה אביטל, אשתו של אסי אבוטבול, אשר נעצרה ביום ראשון השבוע בחשד למעורבות בפרשת היעלמות משה הדס ושיבוש מהלכי משפט.

לאחר שבית משפט השלום בראשון לציון האריך את מעצרה של אביטל עד ליום חמישי הקרוב, הגישה פרקליטתה, עו"ד חיה מלול, ערר על הארכת מעצרה לבית משפט המחוזי. בהודעת הערר טענה עו"ד מלול, כי לעניין הסיוע לאחר מעשה, לאביטל עומדת הגנה על פי סעיף 260 (א) לחוק העונשין, לפיו גם אם היא סייעה לבעלה בשנתיים האחרונות, עדיין לא ניתן להעמידה לדין: "כמובן שהעוררת כופרת לחלוטין בעבירה זו וטענה, כי לא סייעה ואין לה כל ידיעה למיקום הגופה, כאשר על כך התבססה כל חקירתה של העוררת" טענה עו"ד מלול והוסיפה, כי בית המשפט טעה שלא אפשר את המשך חקירתה כשהיא נמצאת בביתה, וזאת לאור העובדה כי חלק מהפעולות החקירה מותנות בביצוע של חקירות ביחס לאחרים.

בדיון שהתקיים בבית המשפט המחוזי טענה עו"ד מלול, כי "גם אם יש להם ראיה שהיא יודעת איפה מוסתרת הגופה – עדיין לא מתקיימת עילת מעצר בעניינה, אלא אם כן רוצים להחזיקה כבת ערובה, על מנת להגיע לבעלה" והוסיפה, כי "אני מסיקה כי היא בת ערובה ועל כן אבקש להורות על שחרורה. מדובר בעוררת ללא עבר פלילי, שכל הזמן מגיעה לחקירות".

נציג המשטרה כפר בטענה, כי אביטל מוחזקת כבת ערובה על מנת לקדם חקירה הנוגעת לאחר ולא אליה עצמה.

שופטת בית המשפט המחוזי מרכז-לוד, נאווה בכור, דחתה את הערר וקבעה בהחלטתה, כי "יצויין כי עיינתי בפעולות החקירה שיש עוד לבצע – ואני סבורה, כי לא טענה בית המשפט קמא בקביעת סד זמנים מתאים לצורך ביצוען, כשאין בכך כדי להותיר את העוררת כבת ערובה, אלא כדי לקדם את החקירה באופן סביר".

בתוך כך הגיש אסי אבוטבול עתירה על תנאי מעצרו. אבוטבול טען, שהוא הועבר לתא מעצר, אשר נועד לפקח על עצורים מחשש שינסו לשים קץ לחייהם. בפנייתו לבית המשפט טען עוד אבוטבול, כי הוחלט להכניסו לתא סגור – חללית, מחשש שיפגע בעצמו וכי מתנכלים לו, זאת מבלי שנבדק לפני הכנסתו לחללית על ידי גורם טיפולי.

פרקליטו של אבוטבול, עו"ד אבי כהן טען, כי "המשיבה מנסה לשבור שלא כדין את רוחו של המבקש (אבוטבול א.ח.) ולהביאו להודות באשר לא חטא, בהחזיקה אותו בתנאי מעצר בלתי אנושיים בניגוד לחוק המעצרים – ללא חלון, ללא קבלת טיפול רפואי "מזון, מים וכד'" תוך יצירת רושם כאילו הינו מבקש להתאבד. אם לא די בכך הרי שעתה עצרה המשיבה, בשנית, את רעייתו של המבקש, ללא כל הצדקה ועל מנת לשבור את רוחו שלא כדין".

מנגד טען נציג היחב"ל, כי כלל הטענות שאותן העלה אבוטבול על כך שתנאי הכליאה, לרבות מעצרה של רעייתו נועדו לשבור את רוחו משוללי יסוד. נציג היחב"ל הוסיף, כי תנאי הכליאה נקבעים על ידי רשויות הכלא.

נציגת השב"ס טענה בדיון, כי אבוטבול שוחרר מה"חללית" ונמצא בתא השגחה. נציגת השב"ס אישרה שאבוטבול היה ב"חללית" וכי מדובר בפועל יוצא של הערכות מצב של גורמים רפואיים וכן מידע מודיעיני ואירועים בעבר.

שופט בית משפט השלום בראשון לציון, שמעון שטיין, קבע, כי למרות שהדיון הפך לתיאורטי לאחר שחרורו של אבוטבול מהחללית: "הרי שהעובדה שבפועל לא נבדק המבקש על ידי גורם טיפולי כלשהו טרם השמתו בחללית מעוררת קושי".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן