זעם במשטרה: עבודות שירות בלבד לגבר שפרץ לדירה

0
91
עו
מייצג. עו"ד גל שר-טוב

האם מערכת המשפט הישראלית רחומה, חנונה וקשובה? תלוי את מי שואלים. בעקבות גזר דין ששלח נאשם שהורשע בשורה של עבירות לעבודות שירות במקום מאסר בפועל, שוקלים במשטרה לערער.

תושב נתניה נדון בשבוע שעבר לשישה חודשי מאסר בפועל, אשר הומרו לעבודות שירות – זאת בגין התפרצות לבית מגורים, החזקת מכשירי פריצה ותקיפה.

מכתב האישום עולה, כי הנאשם פרץ לדירת מגורים בנתניה, באמצעות כלי פריצה מתוחכמים. לרוע מזלו פרץ הנאשם לדירה של שוטר שבמקרה שהה באותה עת בביתו.

הנאשם צלצל מספר פעמים בדלת הבית ומשלא נענה פתח את הדלת באמצעות ערכת מפתח מותאם ונכנס לדירה. לפתע הבחין הפורץ בבעל הדירה, במקרה שוטר. הפורץ, כך נטען בכתב האישום, תקף את השוטר באמצעות חפץ חד ואף חנק ונשך אותו בצווארו. השוטר שלא איבד עשתונות, הצליח להדוף את הנאשם שניצל את ההזדמנות וניסה להימלט. השוטר לא ויתר והתנפל על הנאשם, שבעט באזור חלציו. בתום המאבק בו השתלט השוטר על הנאשם, נפצעו שניהם.

למרות בקשת התביעה למתן מאסר בפועל הנע בין 21 חודשים ועד ארבע שנים, שכן מלבד הפריצה, בוצעה עבירת אלימות חמורה, הצליח פרקליטו של הנאשם, עו"ד גל שרטוב, לשכנע את בית המשפט, לגזור אחרת. עו"ד שרטוב טען, כי בעוד הפורץ הגיב מתוך פחד והיסטריה, השוטר לא הזדהה. עוד נטען, כי פרץ בשל מצבו הכלכלי הקשה של הנאשם ורעייתו והסתבכותו בסמים – מהם נגמל, לקח אחריות על חייו ופועל לתקן המצב. ביהמ"ש, כאמור, גזר על הנאשם שישה חודשי מאסר שירוצו בעבודות שירות. במשטרה שוקלים לערער.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן