זמן נשים – אירועי שבוע האישה הבינלאומי

0
185
אירועי שבוע האישה הבינלאומי בנתניה. צילום יח"צ

אירועי "שבוע האישה הבינלאומי" יצוינו בנתניה בתאריכים 6-12.3.18 במגוון אירועים ובמספר מוקדים ברחבי העיר. במסגרת אירועי שבוע האישה חוזרת גם השנה תוכנית "בתים מארחים". התוכנית, אשר זכתה להצלחה רבה בשנים שעברו, כבר הפכה למסורת אהובה, בה נשים, תושבות נתניה, מארחות בסלון ביתן נשים, ממגוון תחומים, אמניות, פובליציסטיות, סופרות, נשים עם תעצומות נפש ועוד.

במסגרת תוכנית "בתים מארחים" השנה תתקיים הרצאתה של לינוי בר גפן, אשת תקשורת, "גברים מערוץ 2 , נשים מערוץ 10 איך אנחנו מוצגים במדיה?". אמנית החלילים הבינלאומית חפציבה זר-אביב תארח את הפסנתרנית פרופ` אוקסנה יבלונסקה בקונצרט בסלון. יתקיים מפגש אישי עם נועה ירון דיין, סופרת, מנחה בטלוויזיה ומגישה ברדיו בעבר, שחזרה בתשובה והצטרפה לחסידות גור.

אירועים נוספים שיתקיימו בבתים מארחים – "קול באשה תקווה" מסע נשי עם שרה ב"ק. עיתונאית, קולנוענית ויוצרת המספרת על תולדות השירה הנשית ועל שירה פורצת דרך. הרצאתה של יעל נבט, המספרת כיצד ניתן להתגבר על הנטייה להימנעות מן העיסוק בכסף, הכרות עם הכלי המרכזי להתנהלות כלכלית, תקציב וניהול סדר עדיפויות בצורה המיטבית. 98 שנות חיים – 70 שנות יצירה וטראומת ילדות אחת – סיפורה המרתק של האמנית לואיז בורז`ואה, אשר תערוכתה מוצגת בימים אלו במוזיאון תל אביב מפי פנינה בר עוזרמן, מרצה ומדריכת תערוכות במוזיאונים.

אירוע מיוחד – פסיפס קולינרי מהמטבח האתיופי, יאפשר הצצה לתרבות, הטעמים והמטבח האתיופי דרך סיפורה של חירות לאוטיא, אם לארבעה ילדים, עובדת בבי"ח לניאדו, פעילה חברתית בוועד שכונת דורה וסיירת ההורים.

בנוסף למפגשי "בתים מארחים" יתקיימו גם אירועים מיוחדים ברחבי העיר. בפאב לגנסקי יתקיים מפגש עם הסופרת, העיתונאית והעורכת תמר מור סלע, אשר ספרה "ערות" ובו 23 מונולוגים של נשים על מין, תשוקה, גוף נפש ועוד.

בהיכל התרבות ע"ש אריק איינשטיין בעיר ימים יתקיים מפגש עם הסטייליסטים יואב מאיר וליאון שניידרובסקי, "שישי בסטייל – על קפה ומאפה". המפגש יעסוק בהכרת עולם האופנה – טרנדים, עיצוב קולקציה, 10 פריטי אופנה שהם חובה. עשרה פריטי אופנה שחובה להיפטר מהם, התאמת צבעים, סטיילינג, מה כן ומה הכי לא. בהיכל התרבות העירוני נתניה יתקיים מופע סטנד-אפ עם עדי אשכנזי.

כמו כן, יתקיים המופע "מדברות ושרות" – מופע חגיגי לחודש האישה בהשתתפות הסופרת והעיתונאית ליהי לפיד והזמרת רותי נבון. רותי נבון תבצע את שיריה היפים והמוכרים, וביניהם ישולבו קטעים נבחרים מהרצאתה של ליהיא לפיד "להיות אשה בעידן המודרני".

את אירועי "שבוע האשה" יחתום מופע המחול "אחת… אחת… ואחת…" של להקת ורטיגו, יצירתה החדשה של הכוראוגרפית נעה ורטהיים. במסגרת חגיגות ה-90 לנתניה תוענק לנועה ורטהיים, מייסדת וכוריאוגרפית הלהקה, ילידת נתניה, תעודת הוקרה מטעם עיריית נתניה, ותערוכת צילומים של הלהקה תוצג באכסדרת היכל התרבות העירוני.

פרטים נוספים על האירועים ורכישת כרטיסים באתר היכל התרבות

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן