זהירות, פטריות בטון נמוכות!

0
244
אור מרין אורן נחום פטריות מבטון - נתניה
זהירות, פטריות מבטון נמוכות. צילום אורי רובינשטיין

"זהירות, פטריות בטון נמוכות!", יצירתם המשותפת של אור מרין ואורן נחום ואשר תועלה בעוד כחודש (19.03) בהיכל התרבות על-שם אריק איינשטיין (עיר ימים, נתניה), מהווה גם אירוע חגיגי ראשון – בו יוצג שיתוף הפעולה של מיזם Re-search ושל היכל התרבות נתניה שמטרתו: הגברת המודעות בעיר לעולם המחול.

"מדובר בתכנית דו-שנתית לרקדנים יוצרים בנתניה. זהו המקום היחיד בארץ אשר מציע לרקדנים את המסלול הזה, השואב השראה ממסלול הלימוד באירופה", סיפרה למערכת נתניה און ליין אור מרין, שנולדה אל תוך עולם המחול.

אור גדלה, התחנכה ולמדה בבית הספר למחול "הבוסתן" שהקימו בנתניה הוריה בשנת 1976, מתוך כוונה להכשיר, לעצב ולחנך דור חדש מגיל ארבע ועד כיתה י״ב של אמנים רב תחומיים – דור שיותיר את חותמו על העשייה התרבותית בארץ. עכשיו היא ממשיכה את העשייה של הוריה, ביחד עם בן זוגה אורן נחום, עם Re-search לרקדנים-יוצרים, המיועדת לבני 18 ומעלה ואשר במסגרתה לומדים מקסימום 20 סטודנטים.

מה גרם לכם להקים את Re-search?
"אני כוריאוגרפית המגיעה מתחום המחול ועיצוב במה ותלבושות. יחד עם בן זוגי, אורן נחום, שמגיע מתחום התאטרון, יצרנו בעשור האחרון עבודות המשלבות מחול ותאטרון בארץ ובחו"ל. לאורך תהליך העבודה הרגשנו במחסור גדול של רקדנים יוצרים בישראל. הכוונה היא לרקדנים שהם יותר ויותר פעילים בתוך הליך היצירה. הרקדנים הם חלק בלתי נפרד מהיצירה ובלעדיהם היצירה לא הייתה נראית אותו הדבר. מכיוון שתהליכי יצירה הפכו לקצרים יותר ויותר מפאת חוסר בתקציב ובזמן, נוצר מצב שאי-אפשר בכל פרויקט ללמד רקדן איך להפוך לרקדן יוצר. החלטנו שאנחנו חייבים לפתוח בית ספר, ולנסות להעביר את הידע הלאה", מספרת אור.

השניים, כאמור, הקימו את בית הספר הראשון והיחיד בארץ לרקדנים יוצרים ולקחו השראה מפורמט הלימוד האירופי המשלב שנתיים של לימודים תיאורטיים ושנתיים של לימודים מעשיים.
"המצב בישראל הוא, שרקדנים עוברים את התהליך התיאורטי בלבד וזה ממש חבל. אנחנו מנסים לייצר שנתיים של השלמת החוסר בין הרקדן הטכני לבין הרקדן או האמן הבימתי. בית הספר שלנו, Re-search, פתח את שעריו למחזור התלמידים הראשון. כחלק מתכנית הלימודים נעלה סדרת מופעים של הכוריאוגרפים אשר יעבדו עם הסטודנטים לאורך השנה".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן