זהירות מעצי אורן הנגועים בטוואי התהלוכה

0
304
טוואי התהלוכה
גלמים וזחלי טוואי התהלוכה. תמונה באדיבות מועצת חוף השרון

המועצה האזורית חוף השרון ביצעה בחודשים נובמבר ודצמבר הדברה של 604 עצי האורן ברחבי המועצה, כנגד זחלים אלה.

למרות ההדברה ולקראת האביב והיציאה לטבע קראה המועצה לתושבים להיזהר ממגע עם עצי אורן שעליהם עלולים להימצא זחלי טוואי התהלוכה. הזחלים ניזונים ממחטי עץ האורן ומפרישים חומר צורב, העלול לגרום לדלקות עור, לאלרגיות ולדלקות בעיניים.

לדברי שלמה בנק, תברואן המועצה, ההדברה מתבצעת כמדי שנה (כבר 30 שנה), בעזרת איגוד ערים שרון צפוני, זאת, לאחר מיפוי עצי האורן בחצרות הבתים, בגנים ציבוריים, בחורשות, במוסדות חינוך ועוד, הנמצאים בתחומי המועצה.

מאיה כהן, מרכזת תחום תברואה, רישוי עסקים, איכות סביבה ופיקוח במועצה האזורית חוף השרון מסרה, כי החומר שמפרישים זחלי טוואי התהלוכה עלול לגרום לדלקות עור, לאלרגיות ולדלקות בעיניים עד כדי אובדן זמני של כושר הראייה. לדבריה, כשמגיעה תקופת האביב, הזחלים עוזבים את העץ ונודדים אחד אחרי השני, ואז הופכים לגלמים באדמה. "צבעו של הזחל חום שחור. הוא מתהלך בשיירות, ומכאן שמו- טוואי התהלוכה. במקרה ששואפים את הארס, הדבר עלול לגרום לקשיי נשימה, לשיעולים ולצפצופים".

מהמועצה נמסר כיצד יש לנהוג לאחר מגע עם הזחל השעיר? ראשית – להיפטר מהשערות שדבקו בעור או בעיניים, לשטוף במים זורמים ולפנות לחדר המיון הקרוב. הטיפול הוא בדרך כלל בתרופות באנטי-היסטמיניות, נוגדות אלרגיות ולעתים גם בסטרואידים. במקרה של שאיפה וקשיי נשימה נעזרים בתרופות מרחיבות סימפונות. בישראל מצוי זחל טוואי התהלוכה בעיקר במרכז הארץ, מן הכרמל עד דימונה וירוחם, וכן במטולה ובצפון הרי נפתלי, אך ממשיך להתפשט.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן