ועדת הפנים תבדוק ותעקוב אחר פרשת קייטנות "הקנס" העירוניות

5
114
מחאת הורי נתניה. בתצלום הקטן פעילת הציבור הנתנייתית יפעת שמר בדיון בוועדת הפנים

 

פרשת יוקר הקייטנות העירוניות שמפעילות הרשויות המקומיות והמתנ"סים נדונה ביום שני בוועדת הפנים בכנסת. את מחאת הורי נתניה ייצגה פעילת הציבור, יפעת שמר. "נושא הקייטנות מבליט את חוסר הצדק בחלוקת הסמכויות בתחום החינוך", קבע חבר הכנסת דני עטר (המחנ"צ): "אם פעם קייטנה הייתה סוג של בייביסיטר לילדים, היום ברור שיש למענה הלימודי והחברתי בימי הקיץ תפקיד גדול מזה בהתפתחות הילדים. בעצם, הקיץ הפך לזמן של ילדים עשירים בלבד, כיוון שיש מאות אלפי ילדים שהוריהם לא יכולים לממן להם קייטנות ומחנות וטיולים. כך שבימי חופשת הקיץ נוצר פער עצום בין הילדים".

מחאת יוקר הקייטנות העירוניות שמפעילות הרשויות המקומיות והמתנ"סים פרצה, בו זמנית, בשורה ארוכה של ישובים וערים, זאת לאחר שהתברר להורים כי עלות הקייטנות העירוניות, במקרים רבים כמו בנתניה, בעיקר בקייטנות המיועדות לילדי גני ילדים, גבוהות באופן יחסי מעלותן של קייטנות פרטיות.

בדיקה שביצע נתניה און ליין- ksn העלתה כבר לפני כחודש וחצי, כי שלושה מפעילי קייטנות פרטיות שהתבקשו על-ידי כתבי העיתון להגיש הצעת מחיר המבוססת על מתן תנאים זהים למה שמציעות הקייטנות העירוניות (בתוספת של שכר דירה חודשי מלא על כיתת גן – דבר שלא קיים במסגרות העירוניות השונות), הגישו הצעות מחיר ליום קצר הנמוכות בעשרות אחוזים.

המחאה הציבורית בנתניה, בהובלתם של ראשי ועדי השכונות ומרכז העיר, הגיעה לשיאה לפני כשבועיים – שלישיבת מועצת העיר התייצבו כ-200 הורים עם ילדיהם, בקריאה לחברי מועצת העיר וראש העיר להתערב ולמצוא פתרון. אכזבתם הייתה רבה, שכן מדיניות "אין תגובה" שנקבעה במסגרת הפוליטית, נשמרה גם שם – למעט בדיון שהתקיים בנושא בעקבות הצעה לסדר שהגיש חבר המועצה בוריס צירולניק.

ביום שני, כאמור, כינס יו"ר ועדת הפנים, חה"כ דוד אמסלם, ישיבה מיוחדת בה נדונה עלות קייטנות הקיץ העירוניות. במהלך הדיון דיברה, בין השאר, הנציגה מנתניה, יפעת שמר, שהציגה את העלויות בעיר. שמר העלתה נקודה נוספת. שקשרה את בין הצהרונים הפועלים במהלך כל השנה והקייטנות עצמן. בעניין זה הודיע חה"כ אמסלם, כי יקיים דיון נוסף.

"יש לקבוע סל שירותים ומחירים אחיד לקייטנות", קבע בתום הדיון חה"כ אמסלם והצביע על ארבעה גורמים שבאחריותם הטיפול בנושא: אמסלם הנחה את משרד הפנים לרכז את הנושא ולקבוע סל אחיד, שימנע הפערים בין רשויות. עוד ציין, כי יש לבנות טבלת מחירים אחידה ארצית ויש לחלק ההוצאות בין משרד החינוך, הרשויות המקומיות וההורים – כאשר ההתייחסות חייבת להינתן גם ליום ארוך (קייטנה וצהרון)".

"חה"כ אמסלם קבע לקיים דיון נוסף בעוד כשלושה חודשים", מסרה לנתניה און ליין – ksn יפעת שמר: "דיון שמטרתו לבחון את קצב התקדמות המהלך אותו הנחו חברי ועדת הפנים. לצערי, בעוד שנבחרי הציבור בנתניה בחרו שלא להביע עמדה ולהקשיב לקולות התושבים שבחרו בהם, בחרו חברי הכנסת כן לעשות זאת", סיכמה.

בתוך כך גורמים בכירים בעיריית נתניה אישרו לנתניה און ליין – ksn, כי בימים אלה צפויה חברה מיוחדת שנשכרה על-ידי עיריית נתניה לבחינה מחודשת של כל המערך הארגוני, להגיש מסקנות ראשונות. דבר מינויה של החברה נחשף, לראשונה, על-ידי נתניה און ליין לפני כשלושה שבועות. החברה, כך נודע, לעיתון, צפויה לבחון גם את המבנה הקיים בתחום החינוך הבלתי-פורמאלי, זאת לאור העובדה כי בנתניה פועלות חמש עמותות שונות (ארבע באמצעות המתנ"סים ואחת באמצעות העירייה – העמותה לחינוך בלתי פורמאלי), מה שמוביל לייקור משמעותי בתקורה וכפועל יוצא לייקור בשירותים הניתנים לתושבים, בהם, קייטנות עירוניות.

עשיתם כבר לייק לעמוד הפייסבוק החדש של נתניה און ליין – ksn? זה הזמן: נתניה און ליין – ksn מבית נתניה און ליין

5 תגובות

  1. כולי תקווה שהרשות המקומית וחברי המועצה יכינו תוכנית עבודה מסודרת בשיתוף עם פורום ועדי השכונות כדי לענות על צרכי התושבים

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן