הקשישים זועמים: צומצמו הטבות החניה ברחובות מרכזיים

1
577
פקח עיריית נתניה. צילום ארכיון נתניה און ליין - ksn

גמלאי נתניה זועמים: עיריית נתניה ביטלה את ההטבה המאפשרת לגמלאים בני 75 להחנות חינם ברחובות מרכז העיר. ההחלטה, כחלק מרפורמת החנייה, מאפשרת לגמלאים בגיל המתאים הנחה של כ-50% בחנייה. מעיריית נתניה נמסר בתגובה, כי מדובר אך ורק בארבעת הרחובות המרכזיים במרכז העיר – מה שלא מרגיע את הקשישים המציינים כי לעיריית נתניה יש הרבה מה ללמוד מערים אחרות ביחס לקשישיה.

לנתניה און ליין – ksn הרחיב ש. (שם מלא שמור במערכת): "החניתי ברחוב סמילנסקי כדי להגיע לקופת חולים. כשחזרתי מצאתי פתק בו נכתב, כי תו החניה מאפשר חניה חינם למעט ברחובות: הרצל, שמואל הנציב, סמילנסקי, שטמפפר, שער העמק ושער הגיא. ברחובות אלה החניה בתשלום ובהנחת תושב של 50%. עברתי את גיל 75. אם אני כבר צריך לנסוע לעיר, אני נאלץ לצעוד ברגל או לנסוע במונית, כי צריך לשלם עבור החניה. יש עוד הרבה כמוני".

בדיקת נתניה און ליין – ksn מעלה, כי חניה חינם לגמלאים ולקשישים ללא הגבלה אזורית, נהוגה במרבית הרשויות, בהן למשל ראשון לציון – שם עם תו חניה חונים הגמלאים בחינם. בהוד השרון אושרה בשבוע שעבר חניה חינם לגמלאים, ואילו בחדרה החניה חינם לתושבי העיר שגילם עולה על 70.

על השאלה מדוע בעיר נתניה התקבלה החלטה גורפת כל-כך התקבלה תשובה מגורם עירוני בכיר. "אחת התופעות שבעטיין הוחלט על הרפורמה, נולדה בעקבות העובדה שבגלל שבסופי שבוע ניתנה האפשרות לחנייה חינם, רבים מבעלי העסקים ניצלו זאת ונהגו להחנות רכביהם מהבוקר עד הערב ללא כל תחלופה. חלקם אף התחכמו והשתמשו בשם וברכב של בן משפחה קשיש כדי להחנות הרכב כל היום ללא צורך לשלם. מכאן הגיעה ההחלטה שגם פנסיונר, מעל 75, שיש לו הזכות ליהנות מחנייה חינם בכל רחבי העיר, לא יוכל ליהנות מהטבה זו (אלא רק מהנחה בת 50%) בחמישה רחובות בלבד המהווים את מרכז העסקים העירוני. אני מעריך, כי בעוד מספר חודשים, כשתיבחן הרפורמה כולה מחדש על-ידי הוועדה המקצועית הכוללת את ראש העיר, מנכ"ל העירייה ובכירים נוספים, תועלה שוב הסוגיה".

מעיריית נתניה נמסר בתגובה לנתניה און ליין – ksn, כי "תכנית החנייה החדשה הוכנה על-ידי צוות מקצועי – כאשר עקב מצוקת החנייה במרכז העיר הורתה הנהלת העיר לצמצמם את מספר מקומות החנייה. בתוך כך גמלאי העיר זוכים לחנייה חינם בכל רחבי העיר, למעט ברחובות  הרצל, סמילנסקי, שמואל הנציב, שטמפפר ותל חי – שם ניתנת החנייה בהנחה של 50%".

 

 

תגובה 1

  1. אני גימלאי בן 77 שילמתי עבור שנת 2021 חניה !!! דרך האתר של העירייה סה"כ 20 ש"ח
    לאחרונה אני רואה שהפקחים רושמים לי דוחות ברחובות הגליל 3 ברחוד גלבוע אלה רחובות שמותר לי לחנות בהם חינם
    נא תשובתכם
    הרצל, סמילנסקי, שמואל הנציב, שטמפפר ותל חי =

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן