הצהרת תובע נגד החשוד בתקיפת המחבל

0
93
זמן קצר לאחר פיגוע הדקירה. צילום איציק בן שושן

הצהרת תובע, בטרם הגשת כתב אישום, הוגשה, ביום רביעי השבוע, נגד רוברט פדידה, תושב נתניה, בגין חשד, לכאורה, לעבירות של תקיפת שוטרים, גרימת חבלה, התפרעות במקום ציבורי והפרעה לעובד ציבור.

פדידה נעצר זמן קצר לאחר פיגוע הדקירה, שאירע ביום שני השבוע, בנתניה, בחשד שתקף את המחבל לאחר שנורה וכן בדרכו לעשות זאת תקף שוטר באמצעות קרש. השוטר נפצע בפניו ונזקק לטיפול רפואי.

מהמשטרה נמסר, כי בגין חשדות אלה נעצר מהלך הטיפול המשטרתי בזירת הפיגוע בנתניה. מפקד מרחב שרון, תנ"צ קובי שבתאי, התייחס למקרה ומסר, כי "אנו ערים לצורך לבטא מחאה אך מי מקרב האזרחים שיפר החוק ייתקל ביד קשה ובאכיפה עם אפס סובלנות".

פרקליטו של החשוד, עו"ד ג'קי סגרון, מסר בדיון על הארכת מעצרו של החשוד, כי הוא איננו מבין את החיפזון של המשטרה בהגשת הצהרת התובע: "אזכיר לבית המשפט על מה אנחנו מדברים, על אדם בסטרס. אנו במציאות קשה, החשוד הוא אב לילדים, ונשים לב בגין מה העבירות. האיש הזה לא בא לתקוף שוטרים". בנוסף טען עו"ד סגרון, כי "כאן לא מדובר באירוע רגיל, התבצע רצח של אזרחים חפים מפשע לאור יום".

שופט בית משפט השלום בפתח תקווה, ארז נוריאלי, האריך את מעצרו של החשוד ביממה. לעניין איסור פרסום שמו קבע השופט נוריאלי, כי "נוכח חומר החקירה שהוגש לפני ונוכח התעבות החשד הסביר ואף בהתאמה הצהרת התובע שהוגשה, אינני סבור שיש מקום להעיתר לבקשה ולהורות על הארכת צו איסור הפרסום".

פרקליטו של החשוד, עו"ד ג'קי סגרון, מסר למערכת נתניה און ליין – נתניה און ליין, כי "אני שומע קצין משטרה בכיר מתראיין ואומר שצריך להגן על המחבלים מהציבור. ברור שעשיית דין עצמי היא אקט פסול, אבל צריך לקחת את הדברים בפרויפורציות הנכונות. אנחנו הישראלים לצערנו נמצאים בתקופה קשה ומדממת. מדי יום נרצחים כאן חפים מפשע ברחובות, על לא עוול בכפם ובינתיים אין שום גורם מדיני, כזה או אחר, שאפילו מדבר על איזשהי תחזית אופטימית. קיימת פאניקה בציבור, יתרה מכך, אפילו נשמעו גורמים מצד אכיפת החוק שביקשו מהאזרחים לצאת לרחובות עם נשק, אז בסיטואציה מטורפת כזו אנשים מאבדים את העשתונות לעיתים ופועלים בנניגוד למה שהיה מצופה מהם לעשות, זאת בפרט כאשר מי שבוחן את זה יושב בחדר ממוזג ובוחן את הדברים לפי קריטריונים מנותקים מהשטח"

עוד סגרון התייחס ישירות למעצר החשוד והוסיף: "האירוע מתועד בסרטון, הלקוח שאני מייצג נראה אחד מתוך עשרות שהתלהמו שם. אותו המון סוער ראה, מספר דקות לפני כן, את אותו מחבל דוקר את הקשיש ואחר כך רץ לכיוון ילדים כשהוא עם סכין. השוטר שנטרל אותו ציין שמדובר היה במחבל אחוז טירוף, אבל המשטרה בחרה מבין כל הנוכחים במקום לקחת את מרשי, לעצור אותו ולטעון שהוא זה שגרם למחבל לחבלות של ממש".

עו"ד ג'קי סגרון
עו"ד ג'קי סגרון

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן