הערים המובילות בייבוא סמים: תל-אביב ונתניה

1
126
מעבדת הידרו. צילום באדיבות משטרת נתניה
מעבדת הידרו צילום באדיבות משטרת נתניה

במסגרת סיור שערכו ביום שני בדרום תל-אביב חברי ועדת הכנסת למאבק בנגעי הסמים והאלכוהול, בשיתוף תושבי השכונה ונציגי רשויות החוק, חשפה יחידת הסמים והלבנת הון של רשות המסים את נתוני החרמת הסמים של חוקרי היס"מ שלה במהלך המחצית הראשונה של שנת 2015. מהנתונים שנחשפו עולה, כי הערים המובילות בייבוא בסמים הן תל אביב ומיד אחריה נתניה.

במהלך החודשים ינואר עד יולי 2015 אותרו 547 משלוחי סמים שהובאו דרך בתי המכס הפזורים בארץ, לעומת 521 בתקופה המקבילה אשתקד, מתוכם 64% סוכלו על-ידי יחידת הכלבנים. החומר שהוברח בכמות הגדולה ביותר הוא קנביס על נגזרותיו השונות, שהגיע למשקל מצטבר של כ-29 ק"ג וזאת נוסף לכ-7,200 זרעים של החומר, לאחריו סמי פיצוציות בכמות מצטברת של כ-20 ק"ג וכן 13 ק"ג קוקאין.

גידול מדאיג נרשם בייבוא סם האונס, שהוחרמו ממנו למעלה משבעה ליטר במהלך חמשת החודשים הראשונים של השנה, כאשר טיפות בודדות בלבד מספיקות על-מנת לגרום חוסר הכרה ואובדן זיכרון לנוטל הסם. מבצע אכיפה בניסיון לאתר את סם האונס במהלך חודש יוני, הוביל לתפיסת שיא של למעלה מ-15 ק"ג סם אונס בצורותיו השונות, עלייה המוסברת, ככל הנראה, בשל תקופת מסיבות הקיץ.

לצורך השוואה: הכמות שהוחרמה במחצית הראשונה של 2015, שווה לכמות שהוחרמה בכל שנת 2014. ואילו הכמות שהוחרמה בשנת 2014 היא פי שבע מהכמות שהוחרמה בשנת 2013.

העיר אליה מיועדים מרבית משלוחי הסמים המובאים באמצעות הדואר היא תל-אביב, כאשר בפער גדול אחריה ממוקמת נתניה, ולא הרחק מאחור אשדוד וירושלים. מרבית הסמים מיובאים מספרד או דרכה, בפער אחריה, נמצאת קנדה כיבואנית. מעט מאחור "מתחרות" על המקום השלישי הארצות צרפת והולנד.

מרשות המיסים נמסר למערכת נתניה און ליין – נתניה און ליין, כי ההחרמות כולן מועברות לידי המשטרה להמשך טיפולה. כך, למשל, לפני כחודש, נעצר מרצה לכימיה במכללה בצפון הארץ, שגידל פטריות הזיה בביתו, המרצה אותר הודות למשלוח סמים שיורט על-ידי חוקרי הסמים של המכס. לאחרונה אף נגזרו ארבע שנות מאסר בפועל על יבואן סמים מחדרה, שניסה להבריח ארצה למעלה מ-24 ק"ג סמים מעוצבים במשלוחים, שיורטו על-ידי חוקרי מכס מרכז ומודיעין מכס חיפה. יחידת הסמים של המכס אף דורגה במקום ראשון באירופה לשנת 2014 בנושא יעילות, איתור והחרמת סמים מעוצבים ("סמי פיצוציות") – הן בהיבט מספר התיקים והן בכמות הסמים המעוצבים שהוחרמו בפועל. רובם על-ידי חוקרי הסמים והכלבנים במכס נתב"ג ומרכז.

תגובה 1

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן