העליון דחה את ערעור המדינה על זיכוי נאשם ברצח

0
103

בית המשפט העליון דחה פה אחד את ערעור המדינה על זיכויו מחמת הספק של מאיר קריאף, שהואשם ברצח יוסי תורג'מן לפני כארבע שנים בדירת הימורים בנתניה

הפרשה התרחשה בחודש נובמבר 2012 כשרעול פנים נכנס, באישון לילה, לדירת הימורים בנתניה, ירה והרג את תורג'מן.

במשך שלוש שנים התנהל משפטו של קריאף. המדינה טענה בכתב האישום, כי קריאף נהג להמר במשחקי קלפים בדירת ההימורים. במהלך המשחקים צבר חוב של אלפי שקלים, בעקבות הפסדים במשחקי הקלפים. עוד נטען, כי בתאריך 10.11.12 ניגש אליו תורג'מן והכה בו בפניו בנוכחות אחרים. עקב כך הצטייד קריאף באקדח ובאופנוע.

קריאף כפר בעבירות המיוחסות לו וטען, לאורך כל הדיונים בבית המשפט, כי הוא לא רצח את תורג'מן.

גם שני עדי מדינה שהעידו בפרשה, לא שכנעו את בית המשפט המחוזי, אשר קבע בהכרעת דין שהשתרעה על פני 152 עמודים, כי אף "שמכלול הראיות מעלה חשדות כבדים, תהיות ונושאים בלתי פתורים בהתייחס להתנהלותו של הנאשם בליל הרצח, קיימים קשיים ראייתים המותירים ספק סביר בדבר אשמתו. לכן מחמת הספק זוכה קריאף פה אחד.

בעקבות זיכויו הגישה, כאמור, המדינה ערעור לבית המשפט העליון, אולם במעמד שלושה שופטים נדחה הערעור וזיכויו של קריאף נותר בעינו.

השופט סולברג קבע, כי "עצם העובדה שגרסת התביעה היא סבירה, לבטח יותר מזו של המשיב, אין די בה. אשמתו של המשיב לא הוּכחה מעבר לספק סביר. המארג הראייתי הכולל, מאפשר גם גרסה אחרת, שלפיה לא היה זה המשיב שרצח את המנוח. גם אם מקנן חשש בלב, שמא רוצח יתהלך חופשי ברחובותינו, הרי שכבד ממנו החשש שמא חף מפשע יכלא לחינם במאסר עולם".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן