העובד לשעבר נגד עיריית נתניה – מלחמת דוחות

0
219
מייצג עו"ד אריה שילאנסקי

עובד עיריית נתניה לשעבר הגיש השבוע, באמצעות פרקליטו, עו"ד אריה שילאנסקי, תביעה נגד עיריית נתניה על סכום של למעלה מ-200 אלף שקלים. בתביעה נטען, כי  למרות שבוטלו דוחות חניה שנרשמו לו, ניסתה עיריית נתניה במשך שנים לגבות חוב, שלכאורה לא היה קיים כלל, שכן לטענתו חנה באישור העירייה.

בכתב התביעה טען העובד לשעבר, כי במשך 25 שנים עבד בעיריית נתניה. בשנת 93 נפצע ברגלו וכתוצאה מכך נוצר צורך להחנות את רכבו קרוב, ככל שניתן, למשרדו בעירייה. עיריית נתניה הנפיקה עבורו תווי חניה, אולם במהלך השנים 1996 ועד 2006 רשמו פקחי עירייה דוחות רבים לחובתו. בכל פעם שנרשם לו דוח הוא פנה אל מנהלי אגף הפיקוח ובאישור התובעים העירוניים בוטלו כל הדוחות.

בשנת 2003 ביקשה העירייה באמצעות פקיד גביה, כי שישה דוחות מהשנים 96-2001 ישולמו, זאת למרות הטענה שהדוחות בוטלו על ידי העירייה. העובד לשעבר פנה בכתב לעירייה, אולם, לטענתו, לא התקבלה תשובה מפקיד הגביה, אשר ככל הנראה שלח את תגובתו לכתובת שגויה. העובד לשעבר סבר, כי העירייה קיבלה את טענותיו, אולם להפתעתו בשנת 2008 חודשו נגדו פעולות הגביה, באמצעות חברת גביה, אשר דרשה תשלום כל הדוחות, תוך איומים בעיקולים.

עוד עולה מהתביעה, כי בהמשך אף עיקלה חברת הגביה את רכבו, חשבון הבנק ואת קופות הגמל שלו. בקשותיו מהעירייה ומחברת הגביה שיפסיקו את פעולות הגביה שכן הדוחות בוטלו נפלו על אוזניים ערלות. חברת הגביה לא ענתה לפניותיו וכשהגיע העובד למשרדיה קרעה הפקידה את המכתב שהביא עמו והשליכה אותו לפח האשפה.

עו"ד שילאנסקי טען, כי העירייה וחברת הגביה פעלו בחוסר תום לב ובהעדר הגינות ויושר כלפי העובד, ולא בדקו את טענותיו ושהמידע שברשותן הוא אמין והמשיכו לגבות את החוב בגין הדוחות. עיריית נתניה סירבה להצהיר, כי הדוחות בטלים. כל בקשותיו של העובד לקבל אסמכתאות להוכחת קיומה של עבירה או התיישנות של הדוחות נענו בשלילה, בטענה, כי מדובר בדוחות ישנים וכי האסמכתאות אינן מצויות ברשות העירייה.

לאחר פניות רבות, כולל פניה למבקר המדינה החליטה העירייה לבטל שני דוחות מתוך תשעה. למרות זאת, כך עולה מכתב התביעה, הדבר לא הפריע לחברת הגבייה וחודש לאחר מכן המשיכה לפעול לגביית כל הדוחות לרבות שני הדוחות שבוטלו.

בחודש מרץ 2011 הגיש העובד לבית המשפט לעניינים מקומיים, בקשה להורות על ביטול כל הדוחות. בפגישה שהתקיימה עם נציגי עיריית נתניה הציגו אלה, באופן תמוה, את האסמכתאות, אשר טענו קודם לכן שאינן מצויות בידי העירייה.

" ישנו חשש שהעירייה הסתירה את האסמכתאות ובכך מנעה את העיון בהן , וזאת ככל הנראה (ובזהירות המתבקשת) על מנת שלא ייודע לו דבר התיישנותם של כל הדוחות" טען עו"ד שילאנסקי.

בנוסף טען, כי עיון באסמכתאות מלמד, כי כל הדוחות כולם התיישנו זה מכבר וכי אסמכתאות אלה מראות כי העירייה וחברת הגביה פעלו כל השנים לגביית הדוחות בניגוד לעובדה שכל הדוחות התיישנו. לאחר אותה פגישה החליטה העירייה לבטל את כל הדוחות ולהסיק את העיקולים לאלתר.

עו"ד שילאנסקי טען, כי עיריית נתניה חבה בנזקיו של העובד לשעבר, שנגרמו לשמו הטוב, כמו גם העיקול שנעשה על ידי חברת הגביה "מעל ל-10 שנים התובע נרדף על ידי הנתבעות, תוך הפעלת איומים (ומימושם) על נקיטת עיקולים. באותה תקופה התובע חש נרדף ומאויים והוא נאלץ לחיות בחשש תמידי מפני עיקולים נוספים, לרבות הגעת גובי מס ביריונים לביתו"

עו"ד שילאנסקי הוסיף, כי "העלבון שחש התובע כתוצאה מהתנהלות העירייה כלפיו הינה אדירה. כמי שהיה עובד העירייה, ששירת אותה ואת ציבור תושבי 25 שנים, הוא לא ציפה שביום מן הימים יזכה ליחס משפיל ומזלזל כפי שקיבל מהעירייה. במקום לעמוד לצידו ולברר את טענותיו, העירייה התנכלה לו, סימנה אותו כ"ילד הרע" של המחלקה, מנעה את קידומו והשבחת שכרו לא הציגה בפניו אסמכתאות לגבי הדוחות, שהיו יכולות לעזור לו.. הפעילה נגדו פעולות גביה דרקוניות באמצעות חברת גביה מתוך מטרה נפסדת לגרום לו ולמשפחתו חנק כלכלי".

למערכת נתניה און ליין – נתניה און ליין מסר עו"ד אריה שילאנסקי: "מרשי, שהיה אותה עת עובד בעיריית נתניה ושירת את אוכלוסיית העיר מאגף הרווחה 25 שנים!!, נרדף כ- 18 שנים ע"י עיריית נתניה וחברת הגבייה בגלל דוחות חניה ישנים שהוכרזו כבטלים ושהתיישנו מכל בחינה. למרות שידעו שהדוחות התיישנו ובוטלו, העירייה וחברת הגביה ביצעו פעולות גביה רשלניות בשיטת מצליח, עיקלו את חשבונו ואת רכבו ויצרו אצלו חגורת חנק כלכלי על מנת שישלם את הדוחות. לאחר התערבותי, במסגרת הליך בביהמ"ש לעניינים מקומיים, הדוחות בוטלו ולאחר הזיכוי מעבירות החניה הגשנו כעת תביעת נזיקין-לשון הרע על מנת שיפוצה על מכלול הנזקים הכספיים והנפשיים".

מעיריית נתניה נמסר בתגובה, כי ראשית נציין כי "טרם התקבלה אצלנו התביעה. בניגוד לטענתו, פעולות הגבייה בוצעו כדין במשך השנים וכך גם דוח"ות החניה שנרשמו לחובתו בגין עבירות חניה שאינן קשורות להיתר החניה המדובר. העובד חנה לאורך השנים באופן אסור ובניגוד לחוק העזר. במהלך פשרה מול עורך דינו, הוסכם על ביטול הדוח"ות בתיק, לצורך הפשרה בלבד.בשעה שתתקבל אצלנו התביעה, היא תטופל בביהמ"ש".

כתבות נוספות העשויות לעניין אתכם: 

הצעה: תעבורה ימית בין נתניה לתל אביב

הישג לסוחרי נתניה: לפני דוחות יחולקו התראות

נתניה: שוטר רשם דוח לנכה שנאבק על חייו

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן