הסתיים פרויקט מיל"ה – מובילים למען הנוער

1
152
באדיבות חטיבת דוברות המשטרה

השבוע סיימו 13 נערים ונערות את פרויקט מיל״ה (מובילים יחד למען הנוער), שהובילו שוטרי מג״ב מיחידה כפרית שרון. התוכנית, אשר יצאה לדרך לפני כארבעה חודשים, הגיעה לסיומה בטקס מרגש שהתקיים בבית תרבות בקיבוץ יקום. המפכ״ל רנ״צ יוחנן דנינו אמר לנערים : ״אתם הגיבורים האמיתיים״.

תוכנית הדגל המשטרתית מיל״ה, היא תוכנית חברתית מניעתית שמטרתה לשקם בני נוער עוברי חוק או בני נוער בסיכון ולהעניק להם כלים ומוטיבציה לקיים מסלול חיים נורמטיבי. הפרויקט הוא במסגרת מדיניות ״שיטור מבוסס קהילה״, וכחלק מתוכנית המפנה, שהרעיון המרכזי הוא לעזור לקהילה על כל חלקיה.

בטקס השתתפו מפכ״ל המשטרה, רנ״צ יוחנן דנינו, ראש אגף המבצעים במשטרה, ניצב אהרון אקסול, מפקד מחוז מרכז ניצב מוטי כהן, סגן מפקד מג״ב תנ״צ, יוסי פוני, מפקד מרחב שרון, תנ״צ קובי שבתאי, מפקד מג״ב מרכז, נצ״מ איציק סבן, ראש מחלקת הישובים במג״ב, נצ״מ מאיר דדון, ראש מועצה אזורית חוף השרון, אלי ברכה, הנערים ובני משפחותיהם.

בסיום הטקס חולקו לנערים תעודות. אוריאן נציג הנערים אמר במהלך הטקס, כי  ״פרויקט מיל״ה נתן לנו להסתכל על הדברים בצורה אחרת ולקבל החלטות נכונות, בכדי לקדם את עצמנו למסלול חיים נורמטיבי".

מפכ״ל המשטרה, רנ״צ יוחנן דנינו, פנה בדבריו לנערים ומסר:  ״אתם צריכים לדעת שאתם גיבורים. הוכחתם שיש לכם הרבה כוח. השתמשו בו, והמשיכו לטפס הלאה ולהתקדם. משטרת ישראל גאה בכם על הצעד החשוב והמשמעותי שעשיתם. מההיכרות שלנו אתכם במהלך התכנית, אנחנו בהחלט יודעים שאפשר לסמוך עליכם״.

סגן מפקד מג״ב, תנ״צ יוסי פוני, הוסיף: ״אני גאה להיות שותף בהובלת ארגון שבו הלוחמים רואים את המשימות החברתיות והערכיות כמשימות בחשיבות עליונה. אני בטוח כי השוטרים שהשתתפו בפרויקט קיבלו מהפעילות עם הנערים ערך מוסף לפחות כמו הנערים״.

במהלך הפרויקט עברו הנערים חוויות ופעילויות רבות יחד עם שוטרי ומתנדבי מג״ב מחבל חוף השרון. בין היתר התקיימו פעילויות גיבוש והגדרת שאיפות, הכנה להתנדבות, ימי כיף, הרצאה בנושא סמים ואלכוהול, הרצאה בנושא עבריינות נוער, יום הדרכה ורכיבה על סוסים, דיאלוג בחשיכה, הרצאה בנושא שפיכת אלכוהול, סדנת לקיחת אחריות, סדנאות בישול, ימי תרומה לקהילה ועוד.

מיל"ה היא תכנית הדגל המשטרתית אותה הכניס המפכ"ל עם כניסתו לתפקיד ואשר פועלת בהיקף של כ – 130 קבוצות בכל רחבי הארץ. עד היום סיימו מעל ל – 5600 בני נוער את הפרוייקט, עשרות מהם כבר התגייסו לצה"ל.

תגובה 1

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן