הנמלט: למרות בקשת ההסגרה שוחרר למעצר בית

0
84
עו
מייצג. עו"ד גל שר-טוב

בצעד תקדימי שחרר בית המשפט בישראל למעצר בית אזרח רוסיה, המתגורר באזור נתניה עם בני משפחתו מזה כחמש שנים – זאת לאחר שפרקליטו, עורך הדין גל שרטוב, שכנע את בית המשפט כי אין כל סיבה להחזיקו במעצר כל עוד מתקיימים הדיונים לבקשת ההסגרה שהגישה ממשלת רוסיה למשרד המשפטים. על-פי טענת רוסיה, מדובר באזרח מדינתה שנמלט לישראל והוא חשוד בביצוע שוד מזוין שארע במוסקבה בשנת 2011.

במהלך החקירה שנוהלה על-ידי משטרת מוסקבה, הוגשה לישראל בקשת הסגרה נגד החשוד, שבמהלך חמש השנים האחרונים מצוי בהליכים לקבלת אזרחות ישראלית על-פי חוק השבות.

בעקבות בקשת ההסגרה נעצר החשוד על ידי משטרת ישראל, במקום עבודתו בנתניה, והוא הובא לבית משפט המחוזי בירושלים על מנת לדון בבקשת ההסגרה.

פרקליטו של החשוד, עו"ד גל שרטוב, הגיש לבית המשפט בקשה לשחרר את החשוד למעצר בית. בבקשה טען עו"ד שרטוב, כי מאז שעלה החשוד לארץ הוא עשה שינוי משמעותי באורח חייו, פעל והשיג יציבות אישית ותעסוקתית. כמו כן טען: "אין מדובר בבעל דפוסים אלימים או עבריינים קבועים, אין דפוסים שוליים קבועים וכאמור מזה כחמש שנים מתנהל בישראל ביציבות ללא כל מעורבות עם החוק". תסקיר שהוגש על-ידי שירות המבחן חיזק הטענה, מה גם שעל-פי החוק הישראלי העבירה בה חשוד האזרח ממוקמת במדרג הנמוך והקל.

למרות התנגדות הפרקליטות ובקשתה להארכת מעצר החשוד עד תום הליכי ההסגרה, נענה בית המשפט המחוזי בירושלים לבקשת עו"ד שר-טוב ושחרר את החשוד למעצר בית בפיקוח וכן בהפקדה כספית על סך 15 אלף שקלים.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן