המשטרה לא ערכה שימוע והרכב הוחזר

0
3528

במהלך סוף השבוע נעצרה בתו של בעל הרכב בסמוך למתחם M – הדרך בחשד לנהיגה בשכרות. קצין המשטרה שהגיע למקום, פעל מיידית להזמנת גרר למקום והורה על השבתת הרכב והעברתו למגרש משטרתי.

בעל הרכב פנה לעו"ד אדיר בנימיני, חבר מועצת עיריית נתניה, ממשרד עורכי הדין דוידוב -בנימיני ושות. העוסק בתחום התעבורה. עו"ד בנימיני הגיש מיידית בקשה דחופה לבית משפט השלום בחדרה על מנת לשחרר את הרכב. בבקשה טען עו"ד בנימיני, בשם האב ובתו, כי קצין המשטרה לא אפשר להם להתגונן מפני רוע הגזירה.

בעתירה ביקש עו"ד בנימיני מבית המשפט להורות על ביטול לאלתר של הודעת איסור השימוש ברכב. במרכז הבקשה עמדה הטענה, שלא נערך לבעל הרכב שימוע כדין, כמתחייב מזכויות הצדק הטבעי ומן ההתחייבות של נציגי המשטרה בעת הדיונים בחקיקת החוק בכנסת.

שופטת בית משפט השלום בחדרה, פנינה ארגמן, קיבלה את טענותיו של עו"ד בנימיני במלואן והורתה על ביטול ההשבתה. השופטת ארגמן מתחה ביקורת על התנהלות המשטרה וקבעה, כי "לא ברור לביה"מ מדוע המשיבה (המשטרה א.ח.) אינה עומדת בהתחייבותה ואינה מבצעת שימוע לבעלים של הרכב כדין, וצריכה להמתין שתוגש בקשה ובהתאם לבקשה לאחר שהבעלים מגיע לביה"מ, מודיעה המשיבה שהיא מוכנה לבצע את השימוע בדיעבד".

השופטת ציינה, כי אין כל משמעות בעריכת שימוע בדיעבד, שכן מדובר בצו שתוקפו 30 ימים בלבד. בנוסף קבעה השופטת, כי נציגי המשטרה לא הסבירו מדוע העתק מהודעת איסור השימוש ברכב לא נמסר לנהגת ובנוסף קבעה: "תמוה בעיני גם שההודעה על הפסילה המנהלית שהוצאה לנהגת לא מופיעה עליה חתימתה, הגם שהיה על פי הטופס מקום להחזימה , ומקום זאת נרשם על גבי הטופס שהיא קיבלה עותק לידיה. גם עניין זה לגישתי יש לבדוק".

עו"ד בנימיני מסר למערכת נתניה און ליין – נתניה און ליין, כי "בית המשפט אמר את דברו בצורה הנחרצת ביותר. אני מקווה שבמשטרת התנועה יפיקו את הלקחים וינהגו על בסיס כללי הצדק הטבעיים, האוסרים על פגיעה קניינית באדם, מבלי שנתנה לו הזכות להתגונן מפני אותה פגיעה. לצערי הכלל הזה לא הופנם עדיין בקרב רשויות ציבוריות רבות בישראל, ולא בקרב גורמי האכיפה בפרט, המשביתים רכבים חדשות לבקרים מבלי שעמדת בעל-הרכב נשמעה".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן