היתושים כבר כאן

0
278
יתוש הנמר האסיאתי, תמונה באדיבות מועצת חוף השרון

הגשמים האחרונים והימים החמים שלאחריהם גרמו להיווצרות מוקדי דגירה, בין השאר, ליתוש הנמר האסייתי, בעיקר בחצרות הבתים, שמעבר למטרד ולעקיצה יכולים לגרום למחלות. כתוצאה מכך פנה איגוד ערים שרון צפוני לרשויות החברות, בהם נתניה, בו לבצע פעילות הסברה ביישובים ובמושבים ולרתום את התושבים לפעילות לאיתור מוקדי היתושים.

מהאיגוד נמסר לעיתון השרון שלי, כי שלא כמו היתוש הרגיל העוקץ בשעות הערב, יתוש זה עוקץ בעיקר בשעות היום. הוא מסוגל לעוף מאות מטרים בלבד – כך שמוקדי הדגירה שלו נמצאים בחצרות הבתים ובמרפסות. יש להדגיש, כי מעבר למטרד הרגיל שגורמים היתושים, יתוש הנמר האסייתי נחשב לאחד ממעבירי המחלות הבולטים יותר.

מהמשרד להגנת הסביבה עולה, כי עיקר ההתפשטות של יתוש הנמר האסייתי היא באמצעות העברת ביצים ו/או זחלים במים שמצטברים בתוך צמיגים משומשים. בדרך זו מועברות אוכלוסיות שלמות, של יתושי הנמר האסייתי,  ממקום למקום על ידי בני אדם הסוחרים בצמיגים משומשים. עיקר ההתפשטות של יתוש זה בארץ היא באמצעות העברת ביצים ו/או זחלים במים שמצטברים בתוך עציצים, תחתיות ומכלים.

יו"ר האיגוד, רפי קדוש, מסר, כי "המקור העיקרי להתפתחות מוקדי יתוש הנמר האסייתי נמצא במשקים, בחצרות ובסביבת הבית. לכן, מומלץ ליבש שלוליות בחצרות, למנוע דליפות בברזים, במערכות קירור ובמזגנים, לנקז מים מגגות ומקלטים, לכסות היטב את בורות הביוב, לרוקן בקבוקים, תחתיות עציצים, אגרטלים, אדניות, כל כלי קיבול למים, חביות וצמיגים בהם הצטברו מים. לוודא ניקיון והחלפת מים בשקתות של הפרות, ליבש ולמנוע מקווי מים בסמוך למקומות גידול בעלי כנף. וכן להתקין רשתות בכל החלונות ולהצטייד בתכשירים דוחי יתושים".

איגוד ערים שרון צפוני הוקם במטרה לשמור על רמה ניאותה של איכות הסביבה ואיכות החיים באזורי הנחלים ומאגרי המים הקיימים בתחום האיגוד. מדובר בהתארגנות אזורית של הרשויות הנמצאות בחלק הצפוני של אזור השרון והוא כולל כחצי מיליון תושבים המתגוררים בשטח של כ- 400,000 דונם. הרשויות החברות באיגוד הן: נתניה, רעננה, עמק חפר, לב השרון, חוף השרון, קדימה-צורן, תל מונד, פרדסיה, כפר יונה, אבן יהודה, זמר ואליכין.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן