הילדים נלקחו מהוריהם – הסב עתר לקבלם

0
124
מייצג עו"ד יצחק אבישר

לפני מספר חודשים החליטו רשויות הרווחה להוציא את ילדיהם של זוג תושבי אזור השרון מרשותם, עקב אי מסוגלות הורית ולהעבירם לסבם. לאחר זמן מה, בעקבות מחלוקת בין אמם של הילדים לאביה, טענה האם שהסב אינו מתאים לגידולם.

בעקבות תלונתה הוצאו הילדים מרשות הסבא והועברו למשפחת קלט – משפחה שקלטה את הילדים עד לקבלת החלטה באם ילכו למשפחה אומנת או מסגרות אחרות. במהלך הדיון על הוצאת הילדים מרשות הסבא קבע בית המשפט לנוער, כי לסבא אין מעמד ולכן אינו יכול לעתור או לפעול בעניין. בית המשפט, כאמור, הורה על הוצאת הילדים מרשות הסב.

בעקבות זאת הגיש הסבא, באמצעות פרקליטו, עו"ד יצחק אבישר, עתירה לבית המשפט המחוזי, בו ביקש להחזיר את הילדים לרשותו ולקבוע, כי יש לו מעמד בעניין. גם בית המשפט המחוזי דחה את הבקשה וקבע, כי לסבא את מעמד בכל הקשור לנושא הילדים.

עו"ד אבישר לא ויתר והגיש לבית המשפט העליון בקשת רשות ערעור על החלטת בתי המשפט לנוער וכן המחוזי. עו"ד אבישר הביא, כחיזוק לטענתו, את ההיקש, על פיו במידה והאב לא משלם מזונות, הסב צריך לשלם מזונות. מכיוון שכך טען, כי יש לסב מעמד שכן הוראות החוק הן לא רק בחובות, אלא גם בזכויות.

דיון סוער
בית המשפט העליון קבע דיון בעניין, בהרכב שלושה שופטים. בינתיים הוחזרו הילדים להוריהם, לאחר שהוריהם הראו מסוגלות הורית. הפרקליטות טענה שאין עניין לדון בעתירתו של עו"ד אבישר, מאחר והילדים הוחזרו להוריהם. עו"ד אבישר טען מנגד, כי למרות שהילדים הוחזרו להוריהם, יש לדון בעתירה, במידה והמדינה תרצה להוציא שוב את הילדים. לכן, כך טען, מן הראוי לקבוע את מעמדו של הסבא.

בית המשפט קבע בהחלטתו, כי במידה והילדים יוצאו שוב מרשות הוריהם עקב אי מסוגלות הורית, לא ניתן יהיה להתעלם מהסבא או מכל בן משפחה קרוב ויש לבחון את מעמדם.

עו"ד אבישר מסר בתגובה לנתניה און ליין, כי "זוהי החלטה מאד חשובה, אשר נותנת לסבא או לבן משפחה קרוב את המעמד הראוי לו, גם בזכויות וגם בחובות. כולנו תקווה שהילדים יישארו ברשות הוריהם, אך לא יתום ישראל ובית המשפט יצטרך לדון במעמד בני המשפחה הקרובה".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן